Logo of a company

نامه دادستان کل کشور به وزیر راه و شهرسازی

دادستان کل کشور در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی بر نظارت جدی بر وضعیت حمل و نقل کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین تاکید کرد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی و در راستای صیانت از حقوق عامه، بر نظارت جدی بر وضعیت حمل و نقل کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین که بدون بارنامه و یا اضافه بارهای سنگین در سطح جاده‌های کشور تردد می‌کنند، تاکید کرد.

دادستان کل کشور در این نامه به گزارشی از دادستانی اصفهان در همین رابطه اشاره کرده که مطابق آن، طی ۹ ماه گذشته بالغ بر ۱۵ میلیون تن کالا بدون بارنامه حمل شده و باعث ایراد خسارت عمده به زیر ساخت‌های حمل و نقل شامل، آسفالت جاده‌ها و پل‌ها و تهدیدی جدی برای ایمنی راه‌های کشور شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در این نامه با اشاره به افزایش مجدد آمار تلفات و مجروحین ناشی از تصادفات رانندگی درون و برون شهری در کل کشور تاکید کرده است: ضروری است موضوع با جدیت بررسی و اقدامات لازم برای کنترل و نظارت و جلوگیری از این تخلفات انجام شود.

دادستان کل کشور در نامه مورد اشاره مستنداً به ماده ۲۹۰ قانون آئین دادرسی کیفری اشاره و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با وزارت راه و شهرسازی در زمینه مورد اشاره اعلام کرده است.

بر اساس ماده ۲۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری، دادستان کل کشور مکلف است در جرائم راجع به اموال، منافع و مصالح ملی و خسارت وارده به حقوق عمومی که نیاز به طرح دعوی دارد از طریق مراجع ذی صلاح داخلی، خارجی و یا بین‌المللی پیگیری و نظارت کند.