Logo of a company

/همایش ملی ایران و همسایگان/ وحیدی: کدورت‌هایی که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شد

وزیر کشور گفت: بعضی از کدورت‌هایی که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده است و الان روابط خوبی با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش وزارت کشور در تعمیق روابط همسایگی، اظهار کرد: همسایگان برای ما جایگاه بسیار مهمی دارند و در سیاست های بالادستی و هم سیاست کلی ابلاغی به عنوان محور اصلی سیاست‌های خارجی شناخته شده‌اند.

وزیر کشور با بیان اینکه در سیاست دولت سیزدهم، همسایگی جزء اولویت‌هاست، ادامه داد: امروز در توسعه روابط با کشورهای همسایه تلاش خوبی صورت می‌گیرد و بعضی از کدورت‌هایی هم که با بعضی از همسایگان مطرح بود رفع شده است و الان روابط خوبی با همسایگان داریم که باید آن را توسعه دهیم.

وی افزود: در استان های مرزی یک تلاش جدی برای توسعه روابط در حال انجام است، علاوه بر اینکه در وزارتخانه های ذیربط و اقتصادی تلاش زیادی برای توسعه روابط صورت می گیرد.

وحیدی تصریح کرد: وزارت کشور هم از حیث اینکه به ویژه در حوزه کشورهای همسایه و استان‌های مرزی و مسائل تبادلات مرزی نقش مهمی دارد، سیاست همسایگی را به جد  دنبال می‌کند.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حضور تماشاگران برای بازی‌های تیم ملی، اظهار کرد: با توجه به علاقه مردم برای حضور و تشویق تیم ملی با رعایت ملاحظات بهداشتی قرار شد که تعدادی از عزیزان تماشاگر بتوانند حضور پیدا کنند که بتواند تیم ملی را تشویق کنند و خواست آنان عملی شده باشد.

وحیدی همچنین درباره اقدامات وزارت کشور در حوزه برخورد با زمین خواری افزود: سیاست برخورد با زمین خواری از موضوعات مورد توجه ماست و وزارت کشور از طریق استانداری ها با این مساله برخورد می کند و مواردی که خلاف باشد باید طرف شود.

وزیر کشور تاکید کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال به ریاست آقای اژه ای تشکیل و تصمیمات لازم گرفته شد. اما باید همه دستگاه ها باید برای مقابله با هرگونه زمین خواری و ساحل خواری بسیج شوند.