نشست مشترک مجلس و دولت/ رئیسی: دولت می‌خواهد بودجه ۱۴۰۱ کسری و تورم نداشته باشد 
چاپ 

نشست مشترک مجلس و دولت/ رئیسی: دولت می‌خواهد بودجه ۱۴۰۱ کسری و تورم نداشته باشد

رئیس جمهور گفت: بودجه ۱۴۰۱ اولین سند مالی مهمی است که در این دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود. دولت می‌خواهد این بودجه کسری و تورم نداشته و دارای رشد اقتصادی باشد.‌

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه مشترک مجلس و دولت به مناسبت روز مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خاطرات شهید مدرس محورهای قابل توجهی در سیره و سلوک ایشان برای مبارزه با استبداد و مبارزه با استعمار دیده می شود. مهمترین محور در زندگی شهید مدرس پیوند بین معنویت و سیاست است. امروز محصول جدایی معنویت از سیاست در دنیا کلاهک های هسته ای شده است. همچنین ۷۰ سال ظلم بر مردم فلسطین از دیگر نتایج جدایی معنویت از سیاست است. بسیاری از اتفاقاتی که در عالم رخ می دهد محصول این امر است.

وی اظهار کرد: بر اساس مکتب شهید مدرس و مکتب امام بزرگوار دینداری و دین مداری، خداخواهی و حق خواهی جامعه را سعادتمند می کند. دین می تواند زندگی بشر را اداره کند و برای همه نیازهای آن برنامه داشته باشد. از خداوند می خواهم که در این روز که سالگرد شهادت شهید مدرس است و در روز مجلس توفیق خدمت به همه ما را در این مسیر عنایت کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: محوری ترین نکته قانون و قانون مداری است. وظیفه مهم مجلس قانون گذاری و تعیین ریل گذاری برای حرکت جامعه است. امروز مجلس جلوه اراده مردم است. ما مجلسی داریم که جلوه رأی مردم را نشان می دهد. نکته مهم این است که ما این اراده مردمی را برای ریل گذاری جامعه به کار بگیریم. قانون گذاری بخش مهمی از کار مجلس است، اما اجرای قانون نیز یک مسئله مهم است. همگان باید خود را موظف به اجرای قانون بدانند. همه افراد باید بدون استثنا با قانون حرکت کنند و به آن احترام بگذارند. قانون محور اجرای عدالت است.

رئیس جمهور اظهار کرد: ما اگر بخواهیم مسئله قسط و عدالت را محور جامعه قرار دهیم برای سنجیدن میزان اجرای عدالت هیچ ابزاری جز قانون وجود ندارد. هرچقدر قانون رعایت شود می توان گفت که عدالت نیز رعایت شده است. نمی گویم که این دو را مساوی قرار دهیم اما بهتر از اجرای قانون ابزار دیگری برای سنجیدن اجرای عدالت نداریم.

رئیسی افزود: کشوری که دارای انتخابات است باید قانون محور اساسی آن باشد. قانون عادلانه، اجرای عادلانه و داوری عادلانه محور اصلی اجرای عدالت است. در روز مجلس باید همه سلیقه های سیاسی و همه مسئولان در همه حوزه ها خود را ملزم بدانند که در مسیر قانون حرکت کرده و با اجرای قانون به اجرای عدالت در جامعه کمک کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به روز بودن و کارآمد بودن قانون مهم است اما آنچه که خیلی مهم بوده و رهبری نیز بر آن تأکید دارد مسئله تنقیح قوانین است. مجلس و دستگاه های اجرایی و دستگاه قضایی در این مسیر باید نقش ایفا کنند. برای اجرای قانون نیازمند هستیم همگرایی و همپوشانی بین همه مسئولان در کشور وجود داشته باشد.

رئیسی تاکید کرد: هماهنگی و انسجام قوا یک تاکتیک نیست بلکه یک راهبرد اساسی و ضرورتی اجتناب ناپذیر است. نباید اجازه داد این انسجام خدشه دار شود. نباید اجازه داد حاشیه ها به متن وارد شود. حتما اظهارنظرها و اختلاف دیدگاه ها وجود دارد اما انسجام بین قوا مسئله اصلی بوده و حاشیه ها باید در حاشیه بماند. باید با انسجام قوا که نیاز جدی جامعه است به سمت حرکت برای حل مشکلات زندگی مردم برویم.

.رییس جمهور با بیان اینکه لایحه بودجه ظرف چند روز آینده تقدیم مجلس خواهد شد، گفت: ‌قبل از اینکه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس بیاید اگر دوستان نظراتی دارند که در همین پیش‌نویس بتواند رعایت شود، مطرح کنند. مشی سازمان برنامه و بودجه در این چند وقت هم این بوده که با مشورت صاحبنظران به ویژه دوستانی که در کمیسیون‌های مجلس هستند، کار را دنبال کند.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور با اشاره به تقدم لایحه بر طرح در بیانات رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گاهی دغدغه نمایندگان به صورت طرح ارائه می‌شود؛ این حق نمایندگان است اما اگر طرح‌ها با نظر کارشناسان و دولتمردان باشد با غنای بیشتری تبدیل به قانون خواهد شد.

رئیسی ضمن تاکید بر مشخص شدن وضعیت احکام برنامه ششم توسعه گفت: بودجه ۱۴۰۱ اولین سندی است که قرار است به مجلس ارائه شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تدوین لایحه بودجه از نظرات نمایندگان مجلس استفاده کرده و استفاده خواهد کرد. دولت می‌خواهد بودجه ۱۴۰۱ کسری و تورم نداشته و دارای رشد اقتصادی باشد.‌

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو