حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خبر داد: افزایش قضات و اصلاح برخی ساختارهای دادگستری خوزستان 
چاپ 

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خبر داد: افزایش قضات و اصلاح برخی ساختارهای دادگستری خوزستان

رئیس قوه قضاییه از تصمیم برای افزایش قضات و کارمندان و تصویب اصلاح برخی ساختارها در دادگستری استان خوزستان خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری که شامگاه پنجشنبه (۶ آبان‌ماه) و پیش از پایان سفر وی به استان خوزستان برگزار شد، با تشکر از مردم این استان اظهار کرد: خوزستان استانی با مختصات و ویژگی‌های خاص، ظرفیت‌های بالقوه بالا و همچنین محرومیت‌هایی است که باید اقدامات فوق‌العاده و بیش از این حرکت‌های عادی و متعارف در مورد آن انجام شود بنابراین مانند سفرهای قبلی ابتدا هیاتی به استان اعزام و همه بخش‌های مربوط به قوه قضائیه بررسی شد و همه نقاط قوت و ضعف و نیازمندی‌های این استان بررسی شد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: در این سفر نیز از بیشترین مدیران استفاده شد و تقریبا همه مدیران عالی قوه قضائیه در این سفر همراه بودند و برای هر کدام از آن‌ها ماموریت خاصی تعریف شد که برخی از آن‌ها از شهرستان‌ها و برخی از انبار دپوی کالاها در بنادر امام(ره) و خرمشهر بازدید کردند و دستوراتی برای تعیین تکلیف زودتر کالاهای دپو شده یا انبارهای دارای کالا از مدت‌ها پیش، داده شد.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات این بود که من و چند نفر از مدیران از جمله دادستان کشور و معاونین با مردم ملاقات‌های متعدد داشتیم؛ اظهارات بیش از ۵۳۰ نفر از مراجعه‌کنندگان مستقیما شنیده شد و دستوراتی برای رسیدگی به درخواست‌های این افراد داده شد. نامه‌های تعداد قابل توجهی از افراد نیز اخذ و تعدادی از پرونده‌های خاص دادگستری نیز به صورت موردی، بررسی شد.

محسنی اژه‌ای گفت: با علما و اقشار و طوایف مختلف نیز دیدار داشتیم. جلسه شورای اداری نیز تشکیل و مطالب شنیده شد و برخی مسائل پیگیری شد و دستور پیگیری برخی مسائل نیز داده شد. با نمایندگان قضات، کارمندان و شورای حل اختلاف نیز جلسه‌ای داشتیم و مشکلات مطرح شد و تا حدی که می‌شد در استان تصمیم گرفته شد و مواردی که باید بعدا در مورد آن‌ها تصمیم بگیریم یادداشت شد تا پیگیری شوند.

وی افزود: برخی از مردم عنوان کردند که تعداد دفاتر خدمات قضائی در برخی شهرها کم هستند که با کلیات آن موافقت کردم اما قرار شد بررسی انجام و موارد اضطراری به صورت فوق‌العاده انجام شود. همچنین مقرر شد به تعداد قضات و کارمندان افزوده شود و اصلاح برخی ساختارها نیز مصوب شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: افزوده شدن برخی پست‌ها در دادسرا و دادگاه نیز تصویب شد. همچنین برای رفع ضرورت برخی مسائل دادگستری خوزستان، سازمان زندان‌ها و برخی سازمان‌های وابسته به این دادگستری، پرداخت حدود ۲۳۰ میلیارد تومان در دو سال، مازاد بر اعتبارات سالیانه تصویب شد.

وی بیان کرد: امیدواریم مقداری از مسائلی که به قوه قضائیه مربوط می‌شود، رفع شود و آنچه مربوط به سایر دستگاه‌ها است را به رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور منتقل می‌کنم که تا حد امکان، مشکلات استان خوزستان رفع شود تا ما هم دین خود را نسبت به مردم این استان ادا کنیم.

درباره نویسنده

15415مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو