Logo of a company

نگاهی به سهام وسپهر

رشد مستمر سودآوری و افزایش ثروت سهام‌داران پیوسته اولویت اصلی مدیران و کارکنان شرکت سرمایه‌گذاری گروه‌مالی سپهر صادرات بوده و در این راستا اقدامات مختلفی برای دستیابی به این مهم انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی، در راستای افزایش ارزش‌افزوده و دستیابی به اهداف تعیین‌شده برنامه و بودجه سال ۱۴۰۰ و رسیدن به سود پایدار، سیاست جدید در خصوص تغییرات در ترکیب پرتفوی بورسی شرکت انجام شده (جابه‌جایی پرتفوی به سمت سهام‌های بنیادی) که در نتیجه استراتژی به کار گرفته شده در شش‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰، حدود ۶۰۰ میلیارد ریال سود اضافی تحقق‌نیافته ناشی از جایگزینی خرید سهام جدید با فروش سهام قدیمی حاصل شده است.

سود تحقق‌یافته و سود ‌نقدی حاصله در شش‌ماهه نخست۱۴۰۰ به شرح ذیل میباشد:

۱) سود حاصل از فروش سهام بورسی به مبلغ ۱۳.۱۵۵ میلیارد ریال برای سال ۱۴۰۰ و همچنین در دوره شش‌ماهه ۶.۷۰۴ میلیارد ریال در بودجه پیش‌بینی شده که تاکنون مبلغ ۱۰۰۲۰ میلیارد ریال (حدود ۱۷% بیش از بودجه پیش‌بینی شده) محقق شده است.

۲) سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری بلندمدت (عمدتأ سهام وبصادر) به مبلغ ۷.۸۷۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده که تاکنون مبلغ ۵۰۵ میلیارد ریال محقق شده و الباقی در شش‌ماهه دوم محقق خواهد شد.

۳) سود نقدی شرکت‌های بورسی به مبلغ ۲.۲۹۴ میلیارد ریال در بودجه پیش بینی شده که تاکنون مبلغ ۱.۹۹۶ میلیون ریال محقق شده و الباقی نیز در مدت باقی‌مانده انجام خواهد شد.

۴) سود شرکت‌های غیر بورسی نیز همان‌طور که در گزارش های قبلی به اطلاع سهام‌داران رسیده است به علت پایش‌های مکرر، بسیار فراتر از سال گذشته به دست آمده است و به علت عدم تشکیل مجامع سالیانه آن‌ها پس از تقسیم سود در شش‌ماهه دوم لحاظ خواهد شد.

با توجه به این اقدامات، در شش ماهه نخست سال جاری، شرکت رتبه دوم در میان سایر سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری بدست آورده است. همچنین پیگیری‌های لازم جهت بورسی شدن سهام غیر بورسی در حال انجام است که قطعا تاثیر به‌سزایی بر ارزندگی سهام شرکت خواهد داشت.

در خاتمه به اطلاع سهام‌داران محترم می‌رساند که وظیفه مدیران صیانت از دارایی‌های شرکت و حفظ منافع سهام‌دارن و افزایش ثروت آن‌هاست که در این راستا مدیریت تمام سعی و تلاش خود را به‌کار گرفته است.