۳ طبقه هتل «آریانا» غیرمجاز است و باید تخریب شود/ اداره آب علی رغم جلسات متعدد حاضر به طرح دعوی در دادگستری نمی‌شود/ دیوان عدالت اداری رای صادره را مجددا تایید کرد 
چاپ 

۳ طبقه هتل «آریانا» غیرمجاز است و باید تخریب شود/ اداره آب علی رغم جلسات متعدد حاضر به طرح دعوی در دادگستری نمی‌شود/ دیوان عدالت اداری رای صادره را مجددا تایید کرد

رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران با تاکید بر اینکه بر اساس رای صادره از سوی کمیسیون ماده ۹۹ سه طبقه از هتل «آریانا» غیرمجاز است و باید تخریب شود، گفت: متاسفانه اداره آب علی رغم جلسات متعدد حاضر به طرح دعوی در دادگستری نمی‌شود تا دستگاه قضایی وارد موضوع شود و استدلال اداره آب این است که این ساختمان در حریم و بستر رودخانه نیست. به گزارش یمین نیوز به نقل ازخبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در جریان دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر مبارزه جدی با تغییر کاربری‌ها، گفت: وقتی یک هتل چند طبقه در اراضی ملی ساخته می‌شود که با آلونک‌سازی تفاوت زیادی دارد، نشانگر آن است که دستگاه‌های مسئول از جمله جنگل‌بانی و محیط زیست و منابع طبیعی و شهرداری و حتی خود قوه قضاییه وظایف خود را به درستی انجام نداده‌اند که یک برج فرضاً در کنار رودخانه جاجرود قد برافراشته و حالا باید آن را تخریب کنیم.

هتل «آریانا» که در کنار رودخانه «جاجرود» قرار دارد از جمله ساخت وساز‌های غیرمجازی است که در پی بی‌توجهی دستگاه‌های متولی ساخته شده و اکنون بلاتکلیف مانده‌است.
مجید عزیزیان، رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در گفت‌وگو با میزان و با تشریح آخرین وضعیت این سازه غیرمجاز اظهار کرد: اداره آب در حال حاضر ادعا دارد که این ساختمان در حریم و بستر رودخانه نیست و بر این اساس، مجوزات لازم به آن داده شده؛ در حالی که در واقع امر به این شکل نیست.   بیشتر بخوانید:

رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران خاطرنشان کرد: متاسفانه سازنده، خلاف مجوز اخذ شده، تخلف کرده و اقدام به ساخت سه طبقه بیش از مجوز صادر شده می‌کند و بر این اساس پرونده این هتل در کمیسیون ماده ۹۹ استانداری مطرح شد و رای به قلع و قمع سه طبقه غیرمجاز این ساختمان داده می‌شود.  

دیوان عدالت اداری رای صادره را مجددا تایید کرد وی اظهار کرد: با اعتراض شخص متخلف، پرونده این ساختمان به دیوان عدالت اداری ارجاع شد و دیوان عدالت اداری نیز رای صادره را تایید کرد.  

۳ طبقه هتل «آریانا» غیرمجاز است و باید تخریب شود عزیزیان تصریح کرد: در حال حاضر باید سه طبقه غیرمجاز این هتل تخریب شود؛ اما با توجه به اینکه مجری رای، فرمانداری، دهیاری و بخشداری محسوب می‌شود، این گونه استدلال می‌کنند که اجرای این رای، چندین میلیارد هزینه خواهد برد و از طرف دیگر با اجرای این رای کل ساختمان تخریب خواهد شد.

اداره آب علی رغم جلسات متعدد حاضر به طرح دعوی در دادگستری نمی‌شود رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران گفت: اساس هتل از منظر ما خلاف قانون ساخته شده؛ اما متاسفانه اداره آب علی رغم جلسات متعدد حاضر به طرح دعوی در دادگستری نمی‌شود تا دستگاه قضایی وارد موضوع شود و استدلال اداره آب این است که این ساختمان در حریم و بستر رودخانه نیست.

وی در پایان تاکید کرد: اگر اداره آب و وزارت نیرو اقدام به طرح دعوی کند، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

درباره نویسنده

15419مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو