ورود دادستانی تهران برای ترخیص فوری دارو‌های کرونا از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) 
چاپ 

ورود دادستانی تهران برای ترخیص فوری دارو‌های کرونا از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)

به دنبال کمبود دارو‌های بیماران کرونایی دادستان تهران برای تسریع در روند تزریق دارو به مراکز درمانی و خروج سریعتر این دارو‌ها از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ورود کرد و سه نفر معاونین خود را مسئول نظارت بر این امر کرد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از خبرگزاری میزان -طبق اعلام روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در بازدید سرزده صبح امروز سه تن از معاونان دادستان تهران از انبار‌های دارو‌های کرونای گمرک فرودگاه بین الملی امام خمینی (ره)، دستورات لازم برای ترخیص هر چه سریعتر دارو‌ها جهت تحویل به شبکه توزیع داروی وزارت بهداشت صادر نمودند و با جدیت پیگیری شد. در این راستا مقرر شد پیگیری‌های دادستانی تهران برای برخورد با متخلفان دنبال شود.

معاون دادستان تهران در حوزه حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد: در برنامه بازدید سرزده صبح امروز شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ جمعی از معاونان دادستان تهران و نمایندگان نهاد‌های ذی ربط، میزان قابل توجهی دارو‌های کرونا در انبار‌های گمرک مستقر در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بود که پیگیری‌های لازم برای ترخیص دارو‌ها انجام شد.

دادستانی تهران، با اشاره به بررسی مسایل و مشکلات پیشرویی که باعث نگهداری این دارو‌ها در انبار گمرک شده بود؛ افزود: در این بازدید خلیل زاده، معاون دادستان و سرپرست دادسرای فرودگاه، صاحبی پسندیده، معاون دادستان در امور پرونده‌های خاص، محمدی، نماینده وزارت بهداشت، فولادی، رئیس انبار‌های کشور، ارونقی، معاون فنی گمرک کشور و پناهی، نماینده بانک مرکزی نیز حضور داشتند و مشکلات و موانع بررسی و دستور رفع آن‌ها صادر شد.

دادستانی تهران ادامه داد: علاوه بر این رایزنی‌ها در خصوص آسیب شناسی موضوع، شناسایی و تعیین تکلیف عوامل تضییع در حقوق عامه و تسریع در ترخیص دارو‌های مذکور انجام شد.

القاصی بر اهتمام دادستانی تهران برای تحویل هر چه سریع‌تر دارو‌های کرونا به شبکه توزیع داروی وزارت بهداشت، تاکید کرد

در این بازدید اقلام وتجهیزات پزشکی ودرمانی در انبار‌های عمومی فرودگاه مشاهده شد که از سال‌های گذشته وارد شده، ولی ترخیص نشده بود.

ضعف شبکه انبارداری کشور به ویژه در موضوع عدم تکمیل سامانه جامع انبار داری و عدم اتصال شبکه انبارداری به سامانه جامع تجارت مشهود بود.

از جمله مصوبات این جلسه می‌توان به ترخیص مواد اولیه تولید دارو و کلیه اقلام و تجهیزات سلامت محور با نظارت و پیگیری سازمان غذا و دارو و گمرک اشاره کرد که دستورات قضایی لازم در این باره صادر شد.

همچنین مقرر شد فهرست تمام کالا‌های اساسی موجود در انبار‌های عمومی تهیه و ظرف یک هفته وضعیت این کالا‌ها تعیین تکلیف شوند.

ممنوعیت واردات هرگونه کالا بدون ثبت سفارش، مطابق مصوبات قبلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و گمرک از دیگر مصوبات این بازدید بود.

تعیین تکلیف کالا‌های متروکه توسط سازمان گمرک و سازمان جمع آوری وفروش اموال تملیکی که هر دو زیر نظر وزارت امور اقتصاد و دارایی هستند، نیز مصوبه دیگر بازدید معاونان دادستان تهران بود همچنین بنا شد شنبه اینده جلسه پیگیری این مصوبات برگزار شود.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو