Logo of a company

مدیرکل زندان‌های استان تهران در بازدید از ندامتگاه زنان/ برنامه‌های اصلاحی با روش‌های نوین در حال اجراست

مدیرکل زندان های استان تهران در بازدید از ندامتگاه زنان گفت: برنامه های اصلاحی و تربیتی با استفاده از روش های نوین علمی و آموزشی در حال اجراست.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، سیدحشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران که همزمان با روز خانواده از ندامتگاه زنان استان تهران بازدید می کرد ، ضمن تاکید به نقش و کارکرد تربیتی خانواده در پیشگیری از جرم  اظهار داشت: زندان یک ضرورت اجتماعی محسوب می شود و شرط اصلی موفقیت در اصلاح و تربیت که از وظایف مهم زندانبانی و جزء اولویت های دوازده گانه سازمان است، توجه به مباحث فرهنگی و تربیتی است. 

وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه چرخه ارتکاب جرم در میان جامعه بانوان محدودتر است و قضات نیز در هنگام بروز جرم، تا حد امکان از صدور حکم حبس برای آنان اجتناب می ورزند و تعداد بسیار کم جمعیت زنان زندانی در استان تهران نسبت به جمعیت مردان گواه این امر است. 


مدیرکل زندان های استان تهران افزود: زندان جزء لاینفک جامعه است، وقتی جرایمی که اغلب دارای شاکی خصوصی  هستند،  مراجع قضایی ناگزیر از صدور حکم حبس هستند. 

حیات الغیب با تأکید بر سیاست‌های رئیس سازمان در خصوص اجرای دقیق طرح طبقه بندی زندانیان و تفکیک متهمین از محکومین اظهار داشت: کار اصلی ما اصلاح و تربیت زندانیان است و این مسئولیت خطیر ایجاب می کند با استفاده از ابزار متنوع و خلاقانه و نیز استفاده از روش های نوین علمی، آموزشی، تربیتی و برنامه ریزی مدون خدمت رسانی کنیم.


حیات الغیب ادامه داد: ارتقای کیفیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی از برنامه های اصلی سازمان زندان هاست که به منظور بازگشت سعادتمندانه مددجو به جامعه و صیانت از حریم خانواده اجرا می شود. 
این مقام عالی زندان های استان تهران با گرامیداشت روز خانواده تاکید کرد: خانواده به عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب پذیرترین گروه در جامعه است، به طوری که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند و در این شرایط دشوار دیگر نمی‌توان به راحتی مشکلات و آسیب‌ها را کنترل کرد. 


وی در پایان گفت:  خدمت در زندان سخت است ولی باید با دلسوزی، خالصانه و برای رضای خداوند در راستای تحقق اهداف متعالی سازمانی و بازگشت سالم مددجویان به جامعه تلاش نماییم.


مدیرکل زندان های استان تهران پس از بازدید سه ساعته از تمام قسمتهای ندامتگاه از جمله اندرزگاه ها، کلاس های فرهنگی و حرفه آموزی، کارگاه های اشتغال، واحد بهداشت و درمان، آشپزخانه مرکزی و فروشگاه ها با مددجویان و کارکنان نیز گفتگو کرده، دستورات لازم را در خصوص پیگیری در خواست های مطرح شده صادر کرد.