رئیسی در دیدار نخست وزیر الجزایر: اراده ایران بر گسترش روابط با الجزایر است 
چاپ 

رئیسی در دیدار نخست وزیر الجزایر: اراده ایران بر گسترش روابط با الجزایر است

رییس جمهور گفت: اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی است.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امروز پنجشنبه در دیدار “ایمن بن عبدالرحمن” نخست وزیر الجزایر، اظهار کرد: زنان و مردان الجزایر برای مردم ایران همواره یادآور اراده و روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر نفوذ بیگانگان بوده و هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران و الجزایر پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روابط دوستانه و سازنده ای داشته اند، افزود: اولویت سیاست خارجی دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی است و لذا باید با تدوین برنامه ها و ساز و کارهای عملی به گسترش همه جانبه روابط در دوره پیش رو اهتمام کنیم.

رئیسی اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با الجزایر است و ارتقای سطح روابط دوجانبه باید بستری برای تقویت روابط و همکاری های دو کشور در عرصه بین المللی باشد.

“ایمن بن عبدالرحمن” نخست وزیر الجزایر نیز در این دیدار با تشکر از ابراز لطف و علاقه رئیس جمهور کشورمان به ملت الجزایر تصریح کرد: الجزایر در راه مبارزه با استعمار بیش از ۱.۵ میلیون شهید داده و لذا سیاست خارجی ما بر دفاع از حق ملت های مظلوم بنا شده است.

نخست وزیر الجزایر خاطرنشان کرد: چالش امروز ما غلبه بر مشکلات اقتصادی بوده و تلاش برای توسعه روابط اقتصادی اساس علائق ما در گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو