تاکید شخصیت‌ها و نخبگان کشور بر سه ویژگی برجسته رئیس جدید قوه قضاییه؛ «فسادستیزی»،«سلامت نفس» و «مردمی بودن» 
چاپ 

تاکید شخصیت‌ها و نخبگان کشور بر سه ویژگی برجسته رئیس جدید قوه قضاییه؛ «فسادستیزی»،«سلامت نفس» و «مردمی بودن»

«فسادستیزی» یکی از اصلی‌ترین و برجسته‌ترین وجوه شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای است که مورد توجه فعالان سیاسی و حقوقی و جامعه نخبگانی کشور قرار گرفته است. رئیس قوه قضاییه علاوه بر کارنامه درخشان خود در امر مبارزه با فساد، در مواضع و سخنان خود نیز به کرّات به موضوع مهم مبارزه با فساد تاکید کرده است.

به گزارش یمین نیوز به نقل از خبرگزاری میزان – رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز پنجشنبه گذشته، طی حکمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای را به سمت ریاست دستگاه قضا منصوب کردند. در پیام انتصاب صادره از سوی رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای شخصیتی دارای صلاحیت‌های قانونی، برخوردار از تجربه‌ی گرانبها و شناخت عمیق و سابقه‌ی درخشان در امر قضا معرفی شدند.

۶ انتظار رهبر انقلاب از رئیس جدید قوه قضاییه

اهتمام جدّی به مأموریت‌های اساسی دستگاه قضاء در قانون اساسی، یعنی گسترش عدالت، و احیاء حقوق عامّه، و تأمین آزادی‌های مشروع، و نظارت بر حسن اجرای قوانین، و پیشگیری از وقوع جرم، و نیز مبارزه‌ی قاطع با فساد ؛ ادامه‌ی رویکرد تحوّلی و اجرای سند تحول موجود با اهتمام ویژه ؛ گسترش فناوری‌های نوین و تضمین دستیابی آسان و رایگان مردم به خدمات قضائی ؛ گماردن نیرو‌های کارآمد و جهادی و فاضل و صالح در مسئولیتها و تربیت مدیران شایسته برای سطوح عالی و میانی قضائی و اداری ؛ ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و حفظ عزت و منزلت ایشان و متقابلاً برخورد قاطع با معدود افراد متخلّف و ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان که دارای برکاتِ بسیار است ؛ از جمله انتظارات و مأموریت‌هایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای بر روی آنها تاکید کرده‌اند.

استقبال شخصیت‌ها و نخبگان از انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای به سمت ریاست دستگاه قضا

اما انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای به سمت ریاست دستگاه قضا با استقبال محافل حقوقی، سیاسی، نخبگانی و رسانه‌ای مواجه شد و افراد برجسته مختلفی با طرز تفکرات متنوع ضمن ابراز مسرّت و خشنودی از این انتصاب، طی پیام‌هایی به ابعاد مختلف شخصیتی، علمی، قضایی و سوابق درخشان حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای پرداختند.  

فسادستیزی

«فسادستیزی» یکی از اصلی‌ترین و برجسته‌ترین وجوه شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای است که مورد توجه فعالان سیاسی و حقوقی و جامعه نخبگانی کشور قرار گرفته است. رئیس قوه قضاییه علاوه بر کارنامه درخشان خود در امر مبارزه با فساد، در مواضع و سخنان خود نیز به کرّات به موضوع مهم مبارزه با فساد تاکید کرده است. از جمله وی تاکید دارد که «در رابطه مبارزه با فساد باید بدون ملاحظه و تبعیض بود و اگر چنین نباشد کار رها می‌شود و جلو نخواهد رفت»؛ یا اینکه «کسانی که می‌خواهند با فساد مبارزه کنند حتما باید پاک باشند».

تاکید شخصیت‌ها و نخبگان کشور بر سه ویژگی برجسته رئیس جدید قوه قضاییه؛ «فسادستیزی»،«سلامت نفس» و «مردمی بودن»

حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، یکی از ملزومات عدالت‌ورزی را مبارزه جدی و قاطعانه با فساد می‌داند و تاکید دارد که «لازمه عدالت، مردمی بودن، قاطع بودن، ساده زیست بودن، بی تعارف بودن، مبارزه جدی با فساد کردن و از همه مهمتر خودسازی است».

تاکیدات حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای بر مبارزه قاطعانه با مفاسد اقتصادی

تجارب موفق و ارزشمند حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای در مناصب مدیریتی مختلف دستگاه قضایی و قاطعیت ایشان در امر مبارزه با فساد در این مناصب سبب شده است تا فعالان و نخبگان کشور، انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه را نویدبخش تعمیق خط عدالت گستری و رویکرد فسادستیزی قلمداد کنند.

تاکید شخصیت‌ها و نخبگان کشور بر سه ویژگی برجسته رئیس جدید قوه قضاییه؛ «فسادستیزی»،«سلامت نفس» و «مردمی بودن»

مبارزه همه جانبه و پیگیرانه دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی طی سال‌های اخیر، امید و اعتماد مردم را افزایش داده و سرمایه اجتماعی نظام را دوچندان کرده است؛ حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای از اصلی‌ترین مقامات قضایی هستند که طی چند سال اخیر، امر مبارزه با مفاسد اقتصادی را دنبال کرده‌اند و به نوعی از پیشگام‌ترین مقامات قضایی در امر مقابله قاطعانه با فساد اقتصادی بوده‌اند؛ لذا انتصاب ایشان به سمت ریاست دستگاه قضا، مردم و نخبگان کشور را نسبت به استمرار و حتی تقویت امر مبارزه با مفاسد اقتصادی مطمئن کرده است.    

سابقه درخشان حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای در امر مقابله با فساد و مفاسد اقتصادی، موجب شده تا نام وی به عنوان یک فرد فسادستیز در اذهان مردم ثبت شود. رئیس جدید قوه قضاییه در سمت‌های مختلف قضایی که برعهده داشته ثابت کرده که به هیچ عنوان اهل مماشات و اغماض با فساد و مفسدان اقتصادی نیست و این گزاره‌ای است که به اجماع مورد تاکید همه شخصیت‌ها و نخبگان کشور که به انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای به سمت ریاست دستگاه قضا واکنش نشان دادند، قرار گرفته است.

سلامت نفس

«سلامت نفس»، دیگر خصیصه حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای است که تقریباً قاطبه شخصیت‌های سیاسی و حقوقی و نظامی و رسانه‌ای کشور در پیام‌های خود به سبب انتصاب ایشان به سمت ریاست دستگاه قضا بر روی این خصیصه تاکید کردند.

مردم‌مداری و ارتباط مستمر با متن مردم

«مردم‌مداری» و «ارتباط مستمر با متن مردم» از دیگر شاخصه‌های شخصیتی حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای است که در پیام‌های استقبال فعالان و کنشگران عرصه‌های مختلف کشور از انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای به سمت ریاست قوه قضاییه بر روی آن تاکید شده بود. طی سال های اخیر نیز که حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای در سمت معاون اول دستگاه قضایی قرار داشت، ارتباط وی با بدنه مردم از دانشگاهیان تا اصحاب رسانه و مردم کوچه و بازار بسیار گسترده بود؛ به گونه‌ای که به طور مستمر اخبار حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای در محافل دانشگاهی و رسانه‌ای و یا سخنرانی‌ها و اقامه نمازهای وی در مساجد محله‌های مختلف مخابره می‌شد و  در خلال این دیدارهای بی‌واسطه این مقام قضایی با اقشار مختلف مردم، مشکلات و مسائل آنها از جانب وی استماع و در جهت رفع این مسائل و مشکلات در چارچوب قوانین و مقررات اقدامات مقتضی صورت می‌گرفت.

تاکید شخصیت‌ها و نخبگان کشور بر سه ویژگی برجسته رئیس جدید قوه قضاییه؛ «فسادستیزی»،«سلامت نفس» و «مردمی بودن»

توجه ویژه‌ به کاربرد فناوری‌های نوین به منظور گسترش دسترسی مردم به عدالت

اما حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای در کنار حسن شهرت به ولایتمداری، مردم‌داری، سلامت نفس و فسادستیزی، توجه ویژه‌ای نیز به کاربرد فناوری‌های نوین به منظور گسترش و تسهیل و تسریع دسترسی مردم به عدالت دارد. وی در دوره معاون اولی دستگاه قضا نیز امر هوشمندسازی و فناوری پایه کردن خدمات و فرآیندهای قضایی را با جدیت دنبال می‌کرد؛ بنابراین حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای در سمت ریاست قوه قضاییه، موجب می‌شود نهضت هوشمندسازی و الکترونیکی شدن صددرصدی دستگاه قضایی با سرعت بیشتری ادامه یابد.

تاکید شخصیت‌ها و نخبگان کشور بر سه ویژگی برجسته رئیس جدید قوه قضاییه؛ «فسادستیزی»،«سلامت نفس» و «مردمی بودن»

انتهای پیام/

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو