مدیر فروش و بازاریابی شرکت مس خبرداد/ ثبت رکورد تحویل روزانه 3 هزار و 752 تن اسیدسولفوریک به مشتریان 
چاپ 

مدیر فروش و بازاریابی شرکت مس خبرداد/ ثبت رکورد تحویل روزانه ۳ هزار و ۷۵۲ تن اسیدسولفوریک به مشتریان

شرکت ملی صنایع مس ایران موفق شد رکورد جدیدی را در زمینه فروش و تحویل روزانه اسیدسولفوریک به مشتریان در ۱۲ خردادماه سال جاری با رقم ۳ هزار و ۷۵۲ تن ثبت کند.

ثبت رکورد تحویل روزانه 3 هزار و 752 تن اسیدسولفوریک به مشتریان

به گزارش مس پرس، ایوب باباسالاری مدیر فروش و بازاریابی شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس در زمینه تولید اسیدسولفوریک از آذر ماه سال ۹۷ به تولید انبوه این فرآورده به عنوان محصول جانبی اقدام کرده است، تاکید کرد: اسیدسولفوریک تولیدی این شرکت با احداث ۳ کارخانه اسید در استان کرمان در مجتمع‌های مس سرچشمه و مس شهربابک با صرف هزینه‌های بسیار زیاد و طی فرآیند پیچیده و طولانی از تبدیل گاز خروجی دودکش‌های کارخانه ذوب کنسانتره مس در کوره‌های فلش و از تبدیل گاز  SO2 به H2SO4 تولید می‌شود.
باباسالاری با تاکید بر اینکه در گام اول هدف اصلی از تولید اسید صیانت از محیط زیست و حفظ سلامتی شهروندان است؛ خاطرنشان کرد: ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که فقط با بهره‌برداری از کارخانه اسید شماره ۲ سرچشمه که یکی از سه کارخانه تولید اسید شرکت مس است؛ از نشر روزانه ۴۳۲،۹۶۰ متر مکعب گاز SO2 معادل ۱۹۲۰ تن اسید سولفوریک ۹۸.۵ درصد به اتمسفر جلوگیری می‌شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در صورت عدم تولید اسیدسولفوریک؛ گاز بسیار سمی SO2 تا ده‌ها کیلومتر در اطراف کارخانجات این شرکت منتشر خواهد شد که باعث نابودی کشاورزی، باغات، دامداری و از همه مهمتر از بین رفتن سلامتی شهروندان و آسیب رساندن به محیط زیست خواهد شد.
مدیر فروش و بازاریابی شرکت مس در ادامه افزود: در گام بعدی شرکت ملی صنایع مس به عنوان تولیدکننده عمده اسیدسولفوریک در کشور با ظرفیت تولید سالیانه ۱،۵میلیون تن اسید؛ تامین کننده اسید صنعت عظیم کشاورزی، تولیدکنندگان کودهای شیمیایی وابسته به وزارت جهادکشاورزی، نیروگاه های تولیدکننده برق کشور، صنایع نظامی ارتش، سازمان انرژی اتمی، فلزات غیرآهنی بالاخص تولیدکنندگان مس، سرب و روی، صنایع پالایشگاهی، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، صنایع تولید مواد شوینده و پاک کننده و سایر صنایع ملی و خصوصی است و اسید به قیمت مناسب و به صورت پیوسته در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
وی در پایان ابرازامیدواری کرد که با سختکوشی تمامی پرسنل در سالی که به نام «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» نامگذاری شده است؛ افق‌های روشن‌تری در زمینه خودکفایی کشور فراهم شود.##

درباره نویسنده

15353مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو