سود بیش از 10 میلیارد دلاری کمپانی گروپ مکزیکو 
چاپ 

سود بیش از ۱۰ میلیارد دلاری کمپانی گروپ مکزیکو

کمپانی گروپ مکزیکو، پنجمین تولیدکننده بزرگ مس جهان، در سال ۲۰۲۰ معادل ۱۰،۹۱میلیارد دلار درآمد کسب کرد که این سود به دلیل ثبت رکورد تولید مس در حدود ۱۱۳میلیون تن و کاهش ۲۰،۵ درصدی هزینه‌های نقدی حاصل شده است.

سود بیش از 10 میلیارد دلاری کمپانی گروپ مکزیکو

سود خالص در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۰/۲ میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال قبل ۳/۱۹ درصد افزایش داشته است.
بخش معدنکاری گروپ مکزیکو،  نیز به دلیل افزایش قیمت مس و سایر کالاهای اساسی، ۵۷/۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که رشد ۵/۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. این کمپانی معدنی مکزیکی سال گذشته یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۹۲۷ تن مس تولید کرد که ۹/۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بوده است؛ تولید گروپ مکزیکو،  در معادن پرو ۳/۲ درصد و در معادن ایالات متحده آمریکا ۷/۱ درصد افزایش یافته است.
تولید مولیبدن و نقره این کمپانی با ۵/۱۲ درصد و ۳/۱۰ درصد افزایش به ترتیب به ۳۰ هزار و ۲۴۹ تن و ۱۳ میلیون و ۸۸۰ هزار اونس رسید.
تولید روی و طلا نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، به‌طوری‌که تولید روی با ۸/۶ درصد کاهش به ۶۸ هزار و ۹۳۰ تن و تولید طلا با ۶/۷ درصد کاهش به ۴۲ هزار و ۲۳۰ اونس رسیده است.
زیرمجموعه بخش معدنکاری این کمپانی به نام Americas Mining Corp (AMC) شاهد کاهش هزینه‌های نقدی ۵/۲۰ درصدی بود و در سال ۲۰۲۰ این شاخص به ۸۵/۰ دلار در هر پوند رسید، درحالی‌که در سال گذشته این نرخ برابر با ۰۷/۱ دلار در هر پوند بود. این هزینه نقدی کمترین میزان برای AMC در ۹ سال گذشته است.
فلز مس ۸/۸۲ درصد از فروش AMC در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داد، پس‌ازآن مولیبدن با  6 درصد و نقره با ۴/۵ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
شرکت‌های تابعه اصلی AMC، کمپانی Southern Copper Corporation در مکزیک و پرو و کمپانی   Marco در ایالات متحده هستند که هر دو کمپانی درمجموع بیشترین ذخایر مس را در جهان در اختیار دارند.

درباره نویسنده

15353مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو