وزیر علوم: امور رفاهی دانشگاه ها به سازمان امور دانشجویان محول می شود 
چاپ 

وزیر علوم: امور رفاهی دانشگاه ها به سازمان امور دانشجویان محول می شود

وزیر علوم با تاکید بر اینکه امور رفاهی دانشگاه ها به سازمان امور دانشجویان محول می شود، گفت: شعب سازمان امور دانشجویان در دانشگاه ها راه اندازی می شود.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی در آیین اختتامیه پویش “زندگی دست یاریگر توست” که به صورت مجازی در وزارت علوم برگزار شد، در خصوص الحاق معاونت دانشجویی در معاونت فرهنگی دانشگاه ها، اظهار کرد: در دانشگاه ها، حوزه معاونت های فرهنگی را به عنوان یکی از معاونت های اصلی و مهم می شناسیم و باید به آن توجه کرد. پیش از این مباحثی در مورد ادغام معاونت دانشجویی و فرهنگی مطرح شده بود که البته اصالت کار با معاونت فرهنگی است.

وی با اشاره به ایجاد شعب سازمان امور دانشجویان در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: بخش اصلی فعالیت های معاونت دانشجویی به صورت ادغامی یا انحصاری در حوزه فرهنگی است که باید در دانشگاه ها به آن توجه شود. برنامه آینده این است که سازمان امور دانشجویان در دانشگاه ها متولی امور رفاهی دانشجویان هم باشد و جایی که معاونت های فرهنگی در دانشگاه ها دو مسؤولیت را(یعنی مسئولیت دانشجویی و رفاهی) را با هم دارند، این معاونت فرهنگی است که می ماند مابقی به سازمان امور دانشجویان محول می شود.

غلامی ادامه داد: در شرایط سخت مثل شیوع بیماری کرونا که نگرانی، محدودیت و راهکارهای جدید برای زندگی و مدیریت شرایط تحمیل می کند، از منظر جوان ها، دانشجویان و دانشگاهیان نگاه به مسائل از زوایای مختلف می تواند به عنوان یک نگاه نو به تاب آوری کمک کند.

وزیر علوم با اشاره به برگزاری جشنواره های مرتبط با ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: این جشنواره ها در یک سال گذشته برگزار شد و در مقایسه با زمانی که دانشجویان به دانشگاه می آمدند، شاهد مشارکت بیشتری از آنان در جشنواره ها هستیم؛ این امر نشان می دهد ظرفیت فعالیت ها، پوشش و اثرگذاری آن بیشتر از شرایط عادی است که در کنار دستاوردهای آموزشی و پژوهشی قرار می گیرد.

وی همچنین افزود: به اشتراک گذاشتن پنجره های نگاه های مختلف در جمع های این چنینی با بحرانی که اتفاق افتاده است، تحولی را در استفاده از فضای مجازی به همراه داشته؛ البته این فضا امکان اشتراک گذاری وسیع تر از جشنواره های قبلی را هم فراهم کرده است؛ بنابراین برگزاری این جشنواره ها را باید یک اتفاق خوب در کنار نگرانی هایی ناشی از شیوع کرونا، تلقی کنیم.

درباره نویسنده

15437مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو