مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد/ تولید 280هزار تن کاتد مس تا پایان سال 
چاپ 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد/ تولید ۲۸۰هزار تن کاتد مس تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: تا به امروز ۲۲۰هزار تن کاتد تولید شده و تا پایان سال به ۲۸۰هزار تن کاتد مس خواهیم رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد جلوتر هستیم.

تولید 280هزار تن کاتد مس تا پایان سال

دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس در آیین کلنگ‌زنی پروژه مکانیزاسیون معدن، پالایشگاه جدید و فاز سوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس ایران امروز برنامه دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون یورو به‌علاوه ۳۰هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید را شروع می‌کند.
وی این میزان سرمایه‌گذاری را موجب درآمد دو میلیارد دلاری شرکت مس عنوان کرد و گفت: تا پنج‌سال آینده این ظرفیت را به ۴.۵ میلیارد دلار می‌رسانیم و رشد ۲.۵ برابری برای شرکت مس اتفاق می‌افتد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه هدف ما این است که جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا باشیم، تاکید کرد: در مرکز نوآوری برای صنایع پایین‌دستی از نخبگان کشوری و استانی استفاده می‌کنیم تا در صنایع هایتک بتوانیم طرح‌های جدید برای سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم.
سعدمحمدی ادامه داد: با انجام پروژه‌های جدید مس، میزان ظرفیت کنسانتره به دو میلیون و ۵۰۰هزار تن افزایش می‌یابد و خوشحالیم که استان‌های یزد‌، اردبیل، آذربایجان غربی و محدوده‌ای از سیستان و بلوچستان، استان‌های جدید ما هستند که در آینده به تولیدات مس اضافه خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: با توجه به تقاضای رو به رشد دنیا در بازارهای جهانی، شرکت مس برنامه‌ریزی کرده تا بتواند میزان تقریبا دو درصد از سهم فروش بین‌المللی دنیا را از آن ایران کند، ورود به بازار ترکیه عملیاتی شده و کیفیت مس ما در دنیا به ۵-۹ معروف است و مس با عیار ۹۹.۹۹۹ تولید می‌شود‌.
سعدمحمدی یادآور شد: در حال حاضر در دنیا ۲۳ میلیون و ۹۰۰هزار تن مس تولید می‌شود، ۹ میلیون و ۸۰۰هزار تن در چین و سهم تولید مس ایران ۱.۱ درصد تولید دنیاست و به همین دلیل ارتقای دو برابری را در دستور کار داریم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر اینکه سال آینده سه کارخانه جدید کنسانتره در کرمان شامل درآلو، دره‌زار و معدن ۷۲هزارتنی حاصل از سرباره‌های مس افتتاح خواهیم کرد، گفت: روش ipcc برای اولین‌بار در معدن سرچشمه اجرا می‌شود که سیستم انتقال بار کاملا مکانیزه شکل می‌دهد و از نظر ایمنی انتقال پیوسته بار صورت می‌گیرد که معادن بزرگ دنیا از این سیستم استفاده می‌کنند.
سعدمحمدی ادامه داد: ۴۰ دستگاه تراک جدید ۱۳۶تنی بار برای تجهیز ناوگان سرچشمه خریداری شده و به‌دنبال این هستیم که تراک‌های ۲۴۰ تنی برای اولین‌بار در ایران، در سرچشمه راه‌اندازی کنیم و به بقیه معادن انتقال دهیم تا هزینه‌های بارگیری و حمل و نقل و استخراج کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: تا به امروز ۲۲۰هزار تن کاتد تولید شده و تا پایان سال با تلاش تمامی پرسنل مس به ۲۸۰هزار تن مس خواهیم رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  12درصد جلوتر هستیم.
سعدمحمدی به پروژه‌های شرکت مس در بخش ورزش نیز اشاره و عنوان کرد: سه ورزشگاه در استان کرمان در دست احداث است و برنامه‌ریزی شده تا در سه‌ماه اول سال آینده یک ورزشگاه ۳۰هزار نفری در کرمان و ۱۵هزار نفری مدرن در رفسنجان و یک ورزشگاه ۱۵هزار نفری در شهربابک افتتاح شود.
وی اضافه کرد: ۷۰ زمین چمن مصنوعی هم در روستاهای این استان اجرا شده است تا برای جوانان علاقه‌مند به ورزش کاری انجام شده باشد و این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو