واعظی: ۱۶ آذر نماد خودباوری و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران در دانشگاه است 
چاپ 

واعظی: ۱۶ آذر نماد خودباوری و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران در دانشگاه است

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ۱۶ آذر را نماد خودباوری، زمان‌شناسی و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران در دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشجویان ایرانی در طول سال‌ها کنشگری در فضای سیاسی و اجتماعی کشور، همواره منشاء آثار مهم و مبارک برای ایران و ایرانیان بوده‌اند.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در پیامی به مناسبت روز دانشجو در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:


«شانزدهم آذرماه نماد خودباوری، زمان‌شناسی و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران در دانشگاه است. آنچه این روز را وارد تقویم مناسبت‌های ملی ایرانیان کرده، شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران در سال یک هزار سیصد و سی و دو توسط رژیم طاغوت است. روزی که به تعبیر مرحوم دکتر شریعتی، سه آذر اهورایی ایرانیان، پیش پای ریجارد نیکسون قربانی شدند تا رد خون آنها برای همیشه در چهره دانشگاه نقش ببندند و همواره نماد میهن پرستی، آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی فرزندان این مرزوبوم باشد.

دانشجویان ایرانی در طول سال‌ها کنشگری در فضای سیاسی و اجتماعی کشور، همواره منشاء آثار مهم و مبارک برای ایران و ایرانیان بوده‌اند. آنچه از کارنامه جنبش دانشجویی در حافظه جمعی ملت ایران ثبت شده، تکاپو و شور و شوق توام با شعور برای اعتلای ایران و توسعه و آبادانی کشور است. دانشجویان همیشه در خط مقدم مطالبه‌گری برای احقاق حقوق عامه و همچنین مقابله با جزم‌اندیشی‌ها و انحرافات بوده‌اند. آنها همواره زبان گویای مردم بوده و هیچگاه از حرکت باز نایستاده‌اند.

روز دانشجو را به یکایک دانشجویان ایرانی تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم همیشه شاهد پویایی و فعالیت و اثرگذاری آنان باشیم و ایران اسلامی با کنشگری و انگیزه و توان این جوانان عزیز، به سوی فرداهای روشن حرکت کند.»

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو