روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: به امید واکسن نباید مراقبت‌ها کاهش یابد/هیچ واکسنی صد درصد اثربخش نیست 
چاپ 

روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: به امید واکسن نباید مراقبت‌ها کاهش یابد/هیچ واکسنی صد درصد اثربخش نیست

رییس جمهور گفت: ما به کانال ۵۰۰ نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی به ما می‌گفتند که وضعیت بدتر نیز می‌شود اما امروز به کانال ۳۰۰ نفر بازگشتیم و امیدواریم از این نیز کمتر شود.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در این مدت ۴۲۰ مصوبه داشته‌ایم و به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم، گفت: تاکنون ۸۵ درصد مصوبات ما عملیاتی شده است.

وی افزود: کار بسیار خوبی در این مدت محدودیت‌ها انجام شده که آثار مثبتی داشته است و همه این‌ها با همکاری مردم به وجود می‌آید. تا زمانی که مردم به مسری بودن این بیماری واقف باشند و به پروتکل‌ها عمل کنند، وضعیت بهتر می‌شود.

روحانی تأکید کرد: البته هر کجا وضعیت قرمز باشد ما محدودیت‌ها را اجرایی و اعمال می‌کنیم. ما به کانال ۵۰۰ نفر فوتی در روز نزدیک شده بودیم و حتی به ما می‌گفتند که وضعیت بدتر نیز می‌شود اما امروز به کانال ۳۰۰ نفر بازگشتیم و امیدواریم از این نیز کمتر شود.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه اگر مراعات در جامعه ما مورد توجه قرار نگیرد و مردم حس کنند شرایط عادی شده، یک‌ماه بعد باز به شرایط بحرانی باز می‌گردیم، تاکید کرد: حتی اگر واکسن مفید و موثر به دست ما برسد و ما هم برای مردم آن را فراهم کنیم، لازم است که همچنان پروتکل‌ها رعایت شود، چرا که نه مشخص است آثار این واکسن‌ها چقدر است، نه مشخص است که چه عوارضی دارد و نه به محض تزریق، تأثیر می‌گذارد.

روحانی یادآور شد: به امید واکسن نباید مراقبت‌ها کاهش پیدا کند. هیچ واکسنی نیز صد درصد اثربخش نیست و همچنین نمی‌دانیم که این ویروس چقدر تغییر ژنتیکی در آینده خواهد داشت. پس در این شرایط لازم است پروتکل‌ها مراعات شود.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا باید دوران قرنطینه را بگذرانند، تصریح کرد: تأسف‌بار است که فردی مبتلا می‌شود، به او اعلام می‌شود و بازهم او از خانه و قرنطینه خارج می‌شود و حتی می‌خواهد سوار هواپیما و وسایل حمل و نقل عمومی شود. این موارد از سوی ما حتماً باید با برخورد مواجه شود و جریمه‌ها برای این افراد اعمال شود. ما ناچار از سختگیری نسبت به چنین افرادی هستیم.

این خبر تکمیل می شود.

درباره نویسنده

15415مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو