افزایش تولید مس کودلکو به‌رغم همه‌گیری کووید 19 
چاپ 

افزایش تولید مس کودلکو به‌رغم همه‌گیری کووید ۱۹

کودلکو، بزرگترین تولیدکننده مس جهان اعلام کرده با وجود اتکای اجباری این غول معدنکاری به حداقل کارکنان در معادنش در بحبوحه شیوع کووید ۱۹ تولید مس این شرکت در شش ماهه نخست سال جاری ۴.۷ درصد افزایش یافته است.

افزایش تولید مس کودلکو به‌رغم همه‌گیری کووید 19

به گزارش «مس‌پرس» به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه این شرکت خبر از ۳۸۰ میلیون دلار سوددهی پیش مالیاتی‌اش در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ داد، که ۲۰ درصد نسبت به سوددهی پیش مالیاتی دوره مشابه سال ۲۰۱۹ بیشتر است.

کاهش ۹ درصدی هزینه های نقدی همراه با رشد تولید به تقویت سود این شرکت کمک کرده است. این شرکت طی بیانیه‌ای گفت که اقدامات اولیه صورت گرفته توسط شرکت برای حفاظت از سلامت کارگران به ما اجازه داد تا تداوم عملیاتی خود را حفظ کنیم.

شیلی، بزرگترین کشور تولید کننده مس جهان، به‌شدت مورد حمله ویروس کرونا قرار داشته، اما این کشور تولید مس خود را به‌رغم رکود اقتصادی اش عمدتاً حفظ کرده است.

گفتنی است دولت شیلی پس از آنکه گروهی از نمایندگان پارلمان پیشنهاد فروش کودلکو را برای تأمین منابع مالی در واکنش به وقفه های ایجاد شده در اثر شیوع کووید ۱۹ مطرح کردند، خصوصی سازی این شرکت را نپذیرفت. اتاق معادن شیلی و کارگران عضو اتحادیه های کارگری پیشنهاد مطرح شده توسط اعضای تندروی راستگرای پارلمان برای فروش کودلکو را رد کرده بودند. این طرح، که به‌صورت داخلی برای اعضای حزب اتحاد دموکراتیک مستقل مطرح شده بود، باعث انتقاداتی هم از سوی نمایندگان بخش معدنکاری و هم از جانب کارگران عضو اتحادیه‌ها شد.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو