در مراسم تقدیر از یک میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس انجام شد /گزارش رییس ستاد کل نیروهای مسلح به فرمانده کل قوا 
چاپ 

در مراسم تقدیر از یک میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس انجام شد /گزارش رییس ستاد کل نیروهای مسلح به فرمانده کل قوا

اد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حضور فرمانده کل قوا از وضعیت نیر وهای مسلح و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گزارش داد .

به گزارش یمین نیوز به نقل ازایسنا، سرلشکر محمدحسین باقری طی سخنانی در مراسم تجلیل از یک میلیون رزمنده هشت سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: امروز ما مفتخریم چهلمین سالگرد دفاع مقدس که تضمین کننده شرافت ملت است را برگزار کنیم و از آن پاسداری کنیم و از هرگونه تحریف و انحراف محفوظش داریم.

وی با ارائه گزارشی در زمینه برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار ما قوی هستیم، افزود: با تلاش همه مسئولان ۵۰۵ ستاد کشوری در سراسر ایران در این زمینه فعال هستند و از سوم خرداد تا پایان سال مقرر شده که برنامه‌های متنوعی برگزار شود و مجموعا بیش از ۲۶ هزار برنامه برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تا پایان سال برگزار می‌شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: برگزاری فصلی شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تا کنون ۴۱۷ جلسه را پشت سر گذاشته و نیز تعامل و همکاری نزدیک با شوراهای شهر و شهرداران برای ساخت موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس در حال انجام است.

باقری یادآور شد: در راستای صدبرابری کردن تولیدات فرهنگی به ویژه کتاب روند روبه رشدی داشته‌ایم و در سال ۹۷ از ۳ و نیم درصد تولیدات مرتبط با حوزه دفاع مقدس در سال ۹۸ به ۱۹ درصد رسیدیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در سال ۹۶ تعداد ۱۱ موزه دفاع مقدس در ۱۱ استان تاسیس شده که تاکنون هشت مورد آن مورد بهره برداری قرار گرفته و مابقی استانها هم در ادامه دارای موزه خواهند شد. همچنین موزه بین‌المللی استکبارستیزی در طبس را هم خواهیم داشت و موزه دفاع مقدس تهران نیز توسعه بیشتری خواهد یافت.

وی ادامه داد: از تعداد ۶۸ کلان‌پروژه تحقیقاتی که به صورت علمی کار دقیق علمی و پژوهشی را برای تبیین موضوع دفاع مقدس داشته‌ایم بخش عمده‌ای انجام شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

باقری یادآور شد: همچنین در زمینه تاکیدات رهبری مبنی بر حفظ امنیت مسافران بازدید از مناطق جنگی، با تلاش‌ها و همکاری‌های نهادها، آمار تلفات جاده‌ای در سال ۹۷ و ۹۸ در این زمینه به صفر رسیده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شناسایی و آرشیو علمی و ساماندهی ۱۵ میلیون برگ اسناد دفاع مقدس از جمله اقداماتی است که در حوزه اسناد صورت گرفته است. همچنین دو دوره جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس و سه دوره جشنواره هنری فانوس را پشت سرگذاشته‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های ملی در هفته دفاع مقدس در سال جاری اظهار کرد: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و برگزاری جشنواره ملی دفاع مقدس در تهران و استان‌ها و رونمایی از پنجاه کلان‌پروژه دفاع مقدس در کشور را خواهیم داشت.

باقری یادآور شد: رونمایی از صدها عنوان کتاب دفاع مقدس و آغاز تهیه و تولید مستند صد قسمتی دفاع مقدس با نام معرفی معیار توسط صداوسیما با همکاری بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نیز افتتاح موزه سراسرنمای شهید سلیمانی در تهران.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان نیز از همکاری‌های دولت و همه نهادها و سازمان‌های مختلف برای انجام امور گرامیداشت هفته دفاع مقدس قدردانی کرد.

انتهای پیام

امه دارد…

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو