وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد/ با حمایت شرکت مس در تولید کودهای شیمیایی و فسفاته خودکفا می‌شویم 
چاپ 

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد/ با حمایت شرکت مس در تولید کودهای شیمیایی و فسفاته خودکفا می‌شویم

دکتر «کاظم خاوازی» درباره رویکرد شرکت مس در راه‌اندازی واحدهای تولید کود شیمیایی، گفت: در نتیجه بحث و تبادل نظر مابین وزارت جهاد و صمت قرار شده است تا شرکت مس به عنوان یکی از شرکت‌های قدیمی و قوی کشور در خصوص یکی از محصولات وزارت جهاد کشاورزی…

با حمایت شرکت مس در تولید کودهای شیمیایی و فسفاته خودکفا می‌شویم

دکتر «کاظم خاوازی» درباره رویکرد شرکت مس در راه‌اندازی واحدهای تولید کود شیمیایی، گفت: در نتیجه بحث و تبادل نظر مابین وزارت جهاد و صمت قرار شده است تا شرکت مس به عنوان یکی از شرکت‌های قدیمی و قوی کشور در خصوص یکی از محصولات وزارت جهاد کشاورزی که کودهای فسفاته باشد با وزارت جهاد کشاورزی همکاری کند.

به گزارش «مس‌پرس» وی افزود: در این زمینه مقرر شد شرکت ملی مس احداث واحدهای تولید کودهای شیمیایی فسفاته SSP، TSP و DAP را در برنامه کاری خود قرار بدهد که این اقدام شرکت ملی مس برای بخش کشاورزی یک کار بسیار با اهمیت است چون کود یکی از آیتم‌های مهم در نهادهای زراعی و باغی هست و با این اقدام ما در تولید این کودها خودکفا می‌شویم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در جریان این همکاری مجموع سرمایه‌گذاری‌ها توسط شرکت ملی مس تامین خواهد شد و وزارت کشاورزی از تامین بخشی از مواد مورد نیاز این کار حمایت می‌کند.

خاوازی تصریح کرد: این محصول در تولید کودهای شیمیایی، خوراک دام و اسید فسفریک با گرید خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مازاد آن نیز در  صادرات می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان این که خرید تضمین کودهای تولیدی شرکت مس و توزیع آن در میان کشاورزان از دیگر موارد مهم این تفاهم نامه است، بیان کرد: در حال حاضر، بخشی از کودهای فسفاته و شیمیایی مورد نیاز کشور از خارج و بخش دیگر آن در داخل تامین می‌شود ولی این حرکت خوب شرکت ملی مس باعث خواهد شد کشور در تولید این محصول در مدت کوتاهی خودکفا شود.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی امکان استفاده از اسید فسفریک تولیدی برای صنایع مختلف از جمله تولید کودهای شیمیایی فسفاته، خوراک دام و طیور و افزودنی‌های مواد غذایی فراهم خواهد شد و در نتیجه در آینده نزدیک شاهد کاهش یا حذف میزان واردات آنها خواهیم بود.

درباره نویسنده

15353مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو