​رضا صدیق، قائم‌مقام مدیرعامل بانک با اشاره به قابلیت ‌بالای نقدشوندگی سهام گروه مالی سپهر اعلام کرد: حمایت بانک صادرات ایران با «وسپهر» از تعمیق بازار سرمایه 
چاپ 

​رضا صدیق، قائم‌مقام مدیرعامل بانک با اشاره به قابلیت ‌بالای نقدشوندگی سهام گروه مالی سپهر اعلام کرد: حمایت بانک صادرات ایران با «وسپهر» از تعمیق بازار سرمایه

قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: فروش بخشی از سهام شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات قطعاً بر صورت‌های مالی بانک صادرات ایران تاثیر مثبت خواهد داشت و در دفاتر بانک منعکس می‌شود در عین حال وجوه حاصل از فروش «وسپهر» صرف بازارگردانی و حفظ ارزش آن خواهد شد تا بتواند مانند «وبصادر» که تاکنون نقدشوندگی مناسبی داشته، از نقدشوندگی مناسبی برخوردار باشد.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، رضا صدیق با بیان این مطلب، افزود: سهم «وسپهر» از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار بوده، شرکت‌های زیرمجموعه آن در حوزه‌های پتروشیمی، ساختمانی و صنایع گوناگون فعالیت داشته و همچنین با داشتن پرتفوی مناسبی از سهام بازار سرمایه، نقش مهمی در عمق بخشیدن و توسعه بازار سرمایه دارد.
 وی اظهار کرد: بانک مرکزی بانک‌ها را از حضور در بازار سرمایه منع نکرده بلکه با تعیین مقررات و شاخص‌هایی این امکان را برای حضور بانک‌ها در بازار سرمایه فراهم کرده است. بانک صادرات ایران نیز در چارچوب این مقررات و ضوابط، برای حفظ رونق بازار سرمایه حضور مؤثر خواهد داشت.
قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران تاکید کرد: بانک صادرات ایران با تجمیع ١٧ شرکت تحت تصدی خود، در قالب شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات با همکاری فرابورس و نهادهای مرتبط می‌تواند در تعمیق بازار اثر مهمی داشته باشد. همکاری متقابل بازارهای پولی و مالی برای ایجاد یک اقتصاد پویا و پررونق همواره به طور جدی دنبال می‌شود. بانک‌ها همیشه به عنوان دارندگان منابع پولی در کنار بازار سرمایه قرار داشته و هم‌جهتی این دو موجب بهبود شاخص‌های اقتصادی خواهد شد.
صدیق با اشاره به این که بانک صادرات ایران از دو سال و نیم گذشته، برنامه‌های مختلفی را برای کند کردن شیب تند زیان، توقف زیان و حرکت به سمت سوددهی اجرا کرده، گفت: صورت‌های مالی منتهی به پایان سال ٩٨ بانک با سود منتشر شد و در سال ٩٩ اقدامات مهمی برای کسب سود و حذف زیان انباشته و بهبود سایر شاخص‌های مدنظر بانک مرکزی از جمله کفایت سرمایه بانک برداشته شده و با توجه به اقدامات دو سال و نیم اخیر، تلاش‌های انجام شده به نتیجه خواهند رسید و در پایان شش ماه اول سال جاری فاز اول نتایج بهبود وضعیت بانک را شاهد خواهیم بود.

درباره نویسنده

15353مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو