Logo of a company

کودلکو پروژه‌هایی را که به علت همه‌گیری کرونا به حالت تعلیق در آمده بودند، از سر می‌گیرد

شرکت معدنکاری دولتی شیلیایی کودلکو، بزرگترین تولیدکننده مس جهان، اعلام کرده عملیات و پروژه‌های تعطیل شده در اثر همه‌گیری ویروس کرونا را از سر می‌گیرد.

کودلکو پروژه‌هایی را که به علت همه‌گیری کرونا به حالت تعلیق در آمده بودند، از سر می‌گیرد

به گزارش «مس‌پرس» به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه این شرکت معدنکاری مجبور شده بود به علت مواردی از ابتلای کارگران به این ویروس چند پروژه توسعه معدنی را متوقف کند، گر چه عمدتاً از پس حفظ تولید خود در طول همه گیری ویروس برآمد.

این شرکت در بیانیه ای گفت کارگران به زودی به بخش زیر زمینی جدید معدن وسیع چوکوئیکاماتای باز خواهند گشت و کارخانه ذوب و پالایشگاه این معدن که در بحبوحه اوج گرفتن ابتلا به ویروس تعطیل شده بودند به زودی مجدداً شروع به کار خواهند کرد.

این شرکت همچنین کار روی سطح جدیدی از معدن ۱۰۰ ساله ال‌تنینته‌اش را به تأخیر انداخته بود اما حالا گفته این پروژه هم دوباره در آینده ای خیلی نزدیک شروع به کار خواهد کرد. ویروس کرونای جدید در میانه یک برنامه ۱۰ ساله ۴۰ بیلیون دلاری برای ارتقای معادن سالخورده کودلکو، که در سال های اخیر دچار روند نزولی عیارهای مس شده بودند، گریبانگیر این شرکت شد.

این شرکت معدنکاری دولتی، که شیوه برخوردش با همه گیری ویروس یاد شده مورد مراقبت دقیق اتحادیه هایش قرار گرفته بود، فهرست طویلی از تصمیمات ایمنی را در برنامه اش گنجاند تا با اجرای آنها از شیوع مجدد کووید ۱۹ در عملیاتش جلوگیری کند. از جمله این تصمیمات این بود که گفته شده بود از فرودگاه محلی نزدیک معدن چوکوئیکاناتا استفاده نخواهد شد و تمام کارگران را پیش از آنکه وارد شیفت های کاری شان بشوند در محل زندگی آنها مورد آزمایش قرار خواهد داد. آمار ابتدا به ویروس کرونا در شیلی بسیار بالاست به نحوی که بیش از ۳۶۰ هزار مورد ابتلای تاییدشده و نزدیک به ۱۰ هزار جانباخته را به ثبت رسانده است.