روحانی در بهره‌برداری طرح‌های صنعتی مطرح کرد: شنبه‌های مقاومت و پنجشنبه‌های تولید 
چاپ 

روحانی در بهره‌برداری طرح‌های صنعتی مطرح کرد: شنبه‌های مقاومت و پنجشنبه‌های تولید

رییس جمهوری گفت: ما شنبه‌ها به دشمنان نشان خواهیم داد که در برابر بیماری کرونا چگونه مقاومت خواهیم کرد و در پنجشنبه‌ها با کار افتتاح و تولید نشان‌شان می‌دهیم که برخلاف تحریم‌ها ما اقتصادمان را زمین نگذاشته‌ایم.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که «مهم است در شرایط سختی که دشمنان به وجود آوردند ملت مان در برابر تحریم و کرونا مقاومت می‌کنند»، اظهار کرد: مردم بیشتر از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و کار اصلی در دست مردم است اما انصافا کادر درمانی هم به طور مداوم در حال ایثار و فداکاری هستند.

وی افزود: بخش بزرگی از نیازها و صادرات غیرنفتی ما بارش بر دوش صنعت است و امروز صنعت و معدن در کنار هم نقش ارزشمندی را ایفا می‌کنند و در زنجیره فولاد ما امروز حرکت بسیار خوبی را مشاهده می‌کنیم.

رییس جمهور تاکید کرد: در زنجیره فولاد از سال ۹۲ تا امروز این تولیدات را دوبرابر کردیم و این در شرایطی رخ داده که تحریم‌ها هم پابرجاست و در همین سال ۹۹، ۲۶ میلیون تن به زنجیره‌ فولاد کشور افزوده می‌شود که تا الان که ماه پنجم سال است ۱۶ میلیون تن آن افتتاح شده است.

روحانی تصریح کرد: آنچه که به تولید و اشتغال مردم مربوط می‌شود باید در همین شنبه‌ها که ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برقرار است و پنجشنبه‌ها که به افتتاح طرح‌ها در سراسر کشور اختصاص دارد را تاکید کرده‌ایم که مرتبط و به صورت یک سریال باید برگزار شود و هر هفته این شنبه‌ها و پنجشنبه‌ها خاری در چشم دشمنان باشد. یک خار در روز شنبه در یک چشم و خار دیگر در روز پنجشنبه در چشم دیگر.

وی افزود: ما شنبه‌ها به دشمنان نشان خواهیم داد که در برابر بیماری کرونا چگونه مقاومت خواهیم کرد و در پنجشنبه‌ها با کار افتتاح و تولید نشان‌شان می‌دهیم که برخلاف تحریم‌ها ما اقتصادمان را زمین نگذاشته‌ایم.

رییس جمهور با تاکید بر این که «راه‌حل ما این است که همه دست به دست هم دهیم»، گفت: فضای تعامل سازنده بین همه قوا و بخش خصوصی و دولتی برقرار شود و مشکلات مردم توسط دولت حل شود. من اعتراف می‌کنم که هنوز هم در بخش تولید مشکلاتی وجود دارد و باید آن را رفع کنیم.

روحانی گفت: رابطه نزدیک بین بخش خصوصی و دولتی و رفع محدودیت‌ها مشکلات را کمتر می‌کند و دولت و سرمایه‌گذاران را به هم نزدیک می‌کند.

وی در پایان گفت: روز عید قربان و امروز که عرفه است را به خوبی مورد توجه قرار دهیم و در عین حال همه پروتکل‌های بهداشتی را در آن رعایت کنیم، مخصوصا برادران اهل سنت ما که در روز عید قربان برنامه‌های بیشتری دارند به این موضوع توجه داشته باشند.

رییس جمهور هم چنین پیش از این سخنرانی و در واکنش به گزارش استاندار مازندران از وضعیت شیوع کرونا در این استان گفت: خوشحالیم که استان‌ مازندران هم وضعیت بهتری را نسبت به گذشته از لحاظ شیوع کرونا دارد. در کل کشور هم به جز دو استان که وضعیت نامناسبی دارند، در سایر استانها شیوع کرونا به سمت عبور از پیک پیش می‌رود.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو