Logo of a company

بازدید قائم‌مقام وزیر بهداشت از نقاهتگاه بیماران کرونایی

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت و کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از مرکز سلامت ایران‌مال بازدید کردند.

به گزارش روابط‌عمومی بازار بزرگ ایران، ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از نقاهتگاه بیماران کرونایی ایران‌مال، اظهار کرد: بازار بزرگ ایران تعداد ۳ هزار تخت بیمارستانی و پیش بیمارستانی با امکانات کامل ویژه بیماران کرونایی در نظر گرفته است. این مرکز که وابسته به بخش خصوصی است برای اولین بار در شرایط بحرانی کشور به خط مقدم مبارزه با بیماری آمده است و در خدمت شبکه بهداشت و درمان کشور قرار گرفته است.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: کشور‌هایی مانند آمریکا و فرانسه بعد از ما به فکر استفاده از فضا‌های نمایشگاهی افتادند تا نقاهتگاه موقت بیماران کرونایی را دایر کنند. اگر دستورات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی رعایت شود؛ مردم نیازی به استفاده از امکانات درمانی نخواهند داشت.

حریرچی گفت: کشور‌های اروپایی و آمریکایی که ادعای رهبری دنیا را دارند و خودشان را جز کشور‌های صنعتی دنیا می‌دانند؛ به مراکز درمانی خود دستور داده‌اند تا بیماران سالمند را پذیرش نکنند اما بیماران سالمند در ایران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند و بعد از دریافت خدمات مراقبتی و درمانی ترخیص می‌شوند.

وی همچنین از اقدام بنیاد خیریه تات برای اهدای ۱۰ هزار کیت ایرانی تشخیص کرونا تقدیر کرد و گفت: بنیاد خیریه تات ۱۰ هزار کیت تشخیص بیماری کرونا را خریداری و در اختیار نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا یکی دیگر از مسئولان وزارت بهداشت بود که امروز از مرکز سلامت ایران‌مال بازدید کرد. جهانپور گفت: بخش خصوصی در شرایط بحرانی همچون زمان فعلی باید در کنار دولت قرار بگیرد، زیرا مبارزه با کرونا نیاز به کمک تمام افراد جامعه دارد. از مجموعه بازار بزرگ ایران و بنیاد خیریه تات به دلیل همراهی و کمک رسانی‌شان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: حرکت بنیاد خیریه تات در همراهی با دولت برای مبارزه با بیماری کرونا باید سرلوحه کار دیگر انجمن‌ها و خیریه‌ها قرار گیرد.