مدیر مجتمع مس شهربابک با اشاره به اجرای دو طرح مهم توسعه‌ای در شهربابک: صنعت مس شهربابک سبز شد 
چاپ 

مدیر مجتمع مس شهربابک با اشاره به اجرای دو طرح مهم توسعه‌ای در شهربابک: صنعت مس شهربابک سبز شد

مهندس حسن مهدوی‌پور مدیر مجتمع مس شهربابک گفت: با اجرای طرح توسعه ذوب و کارخانه اسیدسولفوریک خاتون‌آباد در سال گذشته صنعت مس شهربابک سبز شد.

صنعت مس شهربابک سبز شد

به گزارش مس پرس، مهندس حسن مهدوی‌پور مدیر مجتمع مس شهربابک درباره مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده مجتمع مس شهربابک در سال گذشته گفت: ادامه طرح‌های توسعه معدن میدوک برای دستیابی به پیت کامل ماده معدنی بر اساس آخرین نتایج اکتشافی انجام‌شده، انجام طرح توسعه ذوب خاتون‌آباد و تغییر تکنولوژی مشعل‌های ونتوری به مشعل‌های جت در کوره فلش دو اقدام مهم مجتمع مس شهربابک در سال ۱۳۹۸ بود.

مدیر مجتمع مس شهربابک با اشاره به این‌که کاهش آلایندگی، افزایش ظرفیت تولید ذوب به میزان ۵۰ درصد و همچنین فراهم کردن امکان ذوب دامنه گسترده‌تری از مینرال‌های مس از مهم‌ترین مزایای طرح توسعه ذوب خاتون‌آباد است، اظهار داشت: طرح توسعه ذوب خاتون‌آباد در تاریخ اول مرداد شروع و مطابق برنامه زمان‌بندی از پیش انجام‌شده در تاریخ ۲۶ آذر پیش‌گرم و در تاریخ ۲۸ دی‌ماه شارژ کنسانتره عملیاتی شد.
وی تصریح کرد: علاوه بر این حذف کامل مازوت در کوره فلش و تعمیرات اساسی کوره الکتریکی همزمان با طرح توسعه ذوب خاتون‌آباد نیز انجام شد و با موفقیت به اتمام و بهره‌برداری رسید و در حال حاضر در مدار تولید قرار دارد.
به گفته مهدوی پور راه‌اندازی کارخانه اکسیژن برای تولید ۷۵۰ تن اکسیژن در روز که موردنیاز کارخانه‌های فلش و کنورتور است از دیگر اقدامات مهم این مجتمع بود که در دی‌ماه سال ۱۳۹۸ راه‌اندازی شد و به بهره‌برداری کامل رسید.
مدیر مجتمع مس شهربابک در بخش دیگری از سخنانش به طرح کارخانه اسیدسولفوریک خاتون‌آباد اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کارخانه اسید برای تولید ۶۰۰ هزار تن اسیدسولفوریک در سال در حال حاضر در حال انجام تست‌های سرد بوده و پس از نرمال شدن شرایط کوره فلش و انجام تست‌های سرد، انشاالله در اوایل سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری کامل و رسمی خواهد رسید.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو