Logo of a company

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه خبر داد/ بازدهی ۳۰۰ درصدی «سرچشمه» برای سهامداران

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری سرچشمه به‌عنوان یکی از نخستین شرکت‌های برآمده از تجربۀ خصوصی‌سازی در کشور، با سرمایۀ ۵۱۰۰ میلیارد ریال وارد سی‌‌ودوسالگی عمر خود شد درباره عملکرد شرکت مس در سال۱۳۹۸ […]

بازدهی 300 درصدی «سرچشمه» برای سهامداران

به گزارش مس پرس، «علی ارجمندی» مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه به‌عنوان یکی از نخستین شرکت‌های برآمده از تجربۀ خصوصی‌سازی در کشور، با سرمایۀ ۵۱۰۰ میلیارد ریال وارد سی‌‌ودوسالگی عمر خود شد درباره عملکرد شرکت مس در سال ۱۳۹۸ گفت: در سال ۱۳۹۸ با استفاده از رهنمودهای دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه توانست قرارداد فلوتاسیون سرباره و قرارداد حمل اسید را وارد فاز اجرایی کند.
وی با بیان این‌که طرح فلوتاسیون سرباره در ابتدای سال ۱۳۹۸ به این شرکت واگذار شد اظهار داشت: این طرح ارزشی بالغ بر ۴۵۰۰ میلیارد ریال دارد و در طی سه سال اجرا می‌شود و درمجموع ۱۵ تا ۲۰ درصد سود برای شرکت سرمایه‌گذاری در طول این سه سال خواهد داشت.
ارجمندی تصریح کرد: این پروژه قرارداد اجرایی و تأمین تجهیزات آن با طرف خارجی به امضاء رسیده و ارز موردنیاز آن نیز تأمین شده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه افزود: همچنین در سال جاری موفق شدیم هلدینگ تخصصی معدنکاری و ساختمانی زیرمجموعه با عنوان «هلدینگ راهیان سهام» را با سرمایه ۴۰۰۰ میلیارد ریال تشکیل دهیم و از واگذاری شرکت‌های تخصصی به این هلدینگ سودی معادل با ۱۷۰۰ میلیارد ریال شناسایی کنیم.
ارجمندی با بیان اینکه در سال ۹۸ شرکت معادن مس چهار گنبد به عیار مناسبی رسید و حاصل چندین سال سرمایه‌گذاری این شرکت در آنجا به ثمر رسیده و سودآور شده است اظهار داشت: همچنین با توجه به این‌که هلدینگ صنایع مس افق کرمان در سال گذشته شکل‌گرفته بود و تمامی امور مربوط به سرچشمه به این هلدینگ واگذار شده بود، پیگیری پذیرش سهام این شرکت در بازار سرمایه و ثبت این شرکت نزد سازمان بورس اوراق بهادار از اولویت‌های مهم این شرکت در سال گذشته بود.
وی تأکید کرد: با تلاش تمامی همکاران و مدیران مجموعه‌ها ازنظر سودآوری در تمامی شرکت‌ها وضعیت خوبی را شاهد هستیم به‌طوری‌که اغلب شرکت‌های تابعه در شش‌ماهه سال ۱۳۹۸ به‌اندازه کل سود سال ۱۳۹۷ سودآوری داشته‌اند.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در ادامه به بازدهی سهام شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در سال ۹۸ در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: سهام این شرکت در ابتدای سال قیمت هر سهم ۴۰۷۰ ریال با سرمایه ۲۸۰۰ میلیارد ریال و ارزش بازار ۱۱۲۵۰ میلیارد ریال داشته است. در حال حاضر قیمت هر سهم در حدود ۷۰۰۰ ریال و سرمایه شرکت نیز ۵۱۰۰ میلیارد ریال (سرمایه ثبت‌نشده) و ارزش بازار ۳۷۰۰۰ میلیارد ریال است و در مجمع عمومی عادی سالیانه نیز ۱۷۰۰ میلیارد ریال سود نقدی تقسیم کرده است.
وی افزود: با این عملکرد سهام این شرکت در سال جاری بیش از سیصد درصد برای سهامداران بازدهی داشته است.
ارجمندی در پایان گفت: از حمایت‌های بی‌دریغ و برادرانه جناب آقای سعدمحمدی و سایر اعضاء هیأت‌مدیره تشکر می‌کنیم که در خصوص افزایش سودآوری این شرکت و شرکت‌های تابعه تمام تلاش خود را در سال جاری کردند و با ارائه رهنمودهای بسیار ارزنده و به‌موقع، این شرکت را در جهت رسیدن به اهداف خود راهنمایی کردند.