نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت مس دیدار کرد/ پزشکیان: توسعه در صنعت کشور باید متوازن باشد /سعدمحمدی: تکمیل چرخه تولید جزو طرح‌‌های اولویت‌دار در سونگون است 
چاپ 

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت مس دیدار کرد/ پزشکیان: توسعه در صنعت کشور باید متوازن باشد /سعدمحمدی: تکمیل چرخه تولید جزو طرح‌‌های اولویت‌دار در سونگون است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان برای جلوگیری از خام فروشی در صنعت مس و تبدیل آن به کالای نهایی تأکید کرد.

به گزارش نیسیکو به نقل از مس پرس، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل ما در کشور نبود نگاه‌های علمی و کارشناسی برای توسعه متوازن است، گفت: یکی از دلایل توسعه ناهمگون در کشور، نگاه نامتوازن به مناطق است، به‌عنوان مثال اگر  مناطق با برنامه‌ریزی توسعه پیدا می‌کردند،  تهران تا این حد بزرگ نمی‌شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به جای فروش مس به‌صورت خام باید آن را به کالایی نهایی تبدیل کرد، افزود: برای تولید کالای نهایی باید از ظرفیت نخبگان کشور استفاده شود و در این راستا شرکت مس باید با طراحی سیاست‌های صحیح نخبگان را جذب کند.

  تکمیل چرخه تولید جزو طرح‌‌های اولویت‌دار در سونگون است
دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جریان این دیدار بر توسعه مجتمع سونگون تأکید کرد و گفت: شرکت مس از ابتدای سال جاری تاکنون رکوردهای خوبی در حوزه تولید و فروش ثبت کرده است و تنها در حوزه فروش نه‌ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲۸ درصدی داشته‌ایم.
مدیرعامل شرکت مس با قدردانی از حمایت‌های وزارت محترم صمت و ریاست محترم هیأت عامل ایمیدرو از رویکرد توسعه صنعت مس کشور افزود: در حال حاضر با افزایش سرمایه‌ ۳۰ درصدی که انجام دادیم تمرکز شرکت مس بر پیشبرد طرح‌های توسعه در استان آذربایجان شرقی، کرمان و سایر استان‌های دارای پتانسیل معدنی مس قرار گرفته است.
سعدمحمدی با بیان این‌که  شرکت مس در مسیر رشد و توسعه قرار دارد گفت: خوشبختانه با نتایج جدید اکتشافی که به‌دست‌آمده، راه برای توسعه بیشتر معدن سونگون هموار شده است و شرکت ملی صنایع مس از توسعه این مجتمع حمایت می‌کند.
مدیرعامل شرکت مس با اشاره به سفر ماه گذشته وزیر محترم صنعت و معدن و تجارت به مجتمع سونگون و آغاز اجرایی طرح تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون گفت: در جریان این سفر عملیات احداث فاز ۳ تغلیظ سونگون با هدف تولید ۱۵۰ هزار تن کنسانتره در سال آغاز شد که با بهره‌برداری از آن در سال‌های آینده ظرفیت تولید کنسانتره در سونگون به ۴۵۰ هزار تن در سال خواهد رسید.
سعد محمدی با شاره به افزایش ۲،۵ میلیون تنی تقاضای جهانی مس تا ۴ سال آینده افزود: همچنین برنامه‌ریزی‌شده است با تکمیل چرخه تولید در مجتمع مس سونگون و تولید ۱۰۰ هزار تن محصول نهایی بخشی از نیاز کشورهای همسایه را از طریق مجتمع مس سونگون تأمین کنیم.
وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاری خوبی در مجتمع مس سونگون برنامه‌ریزی‌شده و در حال انجام است،  ادامه داد: نیازمند کمک و همراهی مسئولان استانی هستیم تا با رفع موانع اجرایی عملیات توسعه در این مجتمع سرعت یابد.

درباره نویسنده

15353مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو