Logo of a company

مدیر شعب شرق تهران بانک صادرات ایران عنوان کرد: کاهش هزینه‌های مالی تولیدکنندگان با استفاده از ظرفیت‌های طرح «طراوت»

عبدالرضا شریعتی مدیر شعب شرق تهران بانک صادرات ایران در خصوص طرح طراوت گفت: با توجه به اینکه این طرح می‌تواند هزینه‌های مالی واحدهای تولیدی را کاهش دهد، نقش قابل توجهی در رشد و توسعه شرکت‌ها خواهد داشت.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران به نقل از «روند بورس امروز»، طی سال‌های اخیر یکی از بانک‌هایی که همواره در راستای ایجاد اشتغال پایدار و همچنین توسعه کسب‌وکارهای بزرگ کوچک و کمک به رفع مشکلات آن‌ها اقدام کرده بانک صادرات ایران بوده است. طی سال‌ها و دهه‌های گذشته همواره بانک صادرات به عنوان پیشرو در امر ارائه خدمات بانکی و اقتصادی و همچنین در راستای تامین مالی به منظور سرپا ماندن تولید، مطرح بوده است. یکی از طرح‌های بزرگ بانک صادرات در سال جاری طرح طراوت (طرح اعتباری ویژه تولید) بوده است. این بانک در راستای اجرایی کردن این طرح از ابتدای سال تاکنون بیش ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به واحدهای تولیدی پرداخت کرده است.

شروع طرح طراوت با نامگذاری سال رونق اقتصادی
در همین زمینه عبدالرضا شریعتی مدیر شعب شرق تهران گفت: طرح طراوت در ابتدای امسال با توجه به نام‌گذاری امسال به نام رونق اقتصادی شکل گرفت. مدیران بانک صادرات با توجه به این نام‌گذاری و در راستای حفظ اشتغال و همچنین بحث توسعه تولید و کمک به واحدهای تولیدی این طرح را تهیه و ارائه کردند.

زنجیر مصرف تا تولید، جامعه هدف طرح طراوت
وی در خصوص جامعه هدف این طرح و اینکه چه کسانی می‌توانند از این طرح استفاده کنند نیز اظهار کرد:‌ جامعه هدف این طرح همان‌طور که از اسم طرح مشخص است تولیدکنندگان کشورمان است. این طرح مخصوص طرح اعتباری رونق تولید است. البته می‌توانیم که این طرح را به بخش مصرف و درواقع زنجیره مصرف تا تولید تعمیم بدهیم. با حمایت از مصرف‌کنندگان واحدهای تولیدی داخل، گردش مالی و سرمایه‌ در گردش لازم را برای کلیه بخش‌های اقتصادی فراهم می‌کنیم.
مدیر شعب شرق تهران با تاکید بر اینکه اولویت این طرح بخش‌های تولیدی کشور است بیان کرد:‌ البته مشتریان بانک صادرت و افراد و شرکت‌هایی که با بانک صادرات دارای فعالیت‌های مثبتی هستند در اولویت بالاتری قرار دارند. اما این مساله به آن معنا نیست که سایر افراد و شرکت‌ها نتوانند از این طرح استفاده کنند.
شریعتی افزود: هر یک از شرکت‌ها و افرادی که متقاضی استفاده از این طرح باشند می‌توانند با مراجعه به شعب بانک صادرات و پس از اعتبارسنجی لازم از این طرح بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه محدودیت زمانی برای اجرای این طرح اعمال نشده اظهار کرد: برای سال آینده هم این طرح ادامه خواهد داشت. با روش‌های جدید می‌توان این طرح را توسعه داد و بخش‌های بیشتری از جامعه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را مورد حمایت قرار داد.

کاهش هزینه‌های مالی تولیدکنندگان
شریعتی با اشاره به تاثیرگذاری این طرح در کاهش هزینه‌های مالی تولیدکنندگان تاکید کرد:‌ البته این طرح با توجه به اینکه می‌تواند هزینه‌های مالی واحدهای تولیدی را کاهش دهد و به عبارتی بسیار کاراتر منابع بانکی را به جمع بیشتری از تولیدکنندگان داخلی اختصاص دهد نقش قابل توجهی در رشد و توسعه شرکت‌ها خواهد داشت.

کارمزد حداقلی و تاثیرگذاری بر صورت‌های مالی
وی با بیان اینکه اساس این طرح بر مبنای اعتبارات اسنادی یا ال‌سی بنا شده است، گفت: در بخش صدور اعتبارات اسنادی در سیستم بانکی هزینه‌های حداقلی یا به عبارتی کارمزدهای حداقلی اخذ می‌شود. این مساله هم به نفع واحدهای تولیدی است و هم درآمدهای کارمزدی بانک را افزایش می‌دهد.
شریعتی افزود: بنابراین در صورت‌های مالی متقاضیان این طرح آثار مثبتی خواهد داشت و همچنین برای بانک هم درآمدهای غیرمشاع مورد نظر بانک را افزایش خواهد داد و وضعیت مناسب‌تری در صورت‌های مالی ایجاد خواهد کرد.