روحانی به رئیس جمهوری اوکراین اطمینان داد: خاطیان حادثه سقوط پرواز ۷۵۲ به دستگاه عدالت سپرده می‌شوند 
چاپ 

روحانی به رئیس جمهوری اوکراین اطمینان داد: خاطیان حادثه سقوط پرواز ۷۵۲ به دستگاه عدالت سپرده می‌شوند

رئیس جمهوری اسلامی ایران به همتای اوکراینی خود اطمینان داد افرادی که در حادثه سقوط پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین دخالت داشته‌اند، به مقامات قضایی تحویل داده خواهند شد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، حسن روحانی روز شنبه در دومین تماس تلفنی رئیس جمهوری اوکراین طی دو روز گذشته، با اشاره به انتشار بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ایران و اعلام رسمی نتیجه تحقیقات سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، تصریح کرد: در این بیانیه اعلام شد که خطای انسانی موجب این سانحه بوده و افرادی که در این حادثه دخالت داشته‌اند به مقامات قضایی تحویل داده خواهند شد.

وی با بیان اینکه همکاری‌ها برای تکمیل تحقیقات با مشارکت متخصصان اعزامی از اوکراین ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: همزمان به زودی اقدامات  قوه قضائیه ایران برای رسیدگی به این موضوع آغاز خواهد شد.

رئیس جمهوری افزود: همانطور که بدلیل  از دست رفتن تعدادی از ایرانیان در این سانحه بسیار متاسف و اندوهگینیم، به همان شدت بخاطر اینکه از سایر ملیت‌ها نیز در این حادثه جان باخته‌اند اندوهگینیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما در ایران و شما در اوکراین باید به گونه‌ای تلاش کنیم که این فاجعه و غم را برای دو ملت قابل تحمل کنیم و غم و اندوه خانواده‌ها را کاهش دهیم، گفت: در آینده نزدیک یک نماینده ویژه را به کشور شما اعزام می‌کنم تا از نزدیک تاسف و تاثر ملت و دولت ایران را رسما به شما اعلام کند.

وی با تاکید بر اینکه ما به تمامی تعهدات حقوقی‌‌مان در این مسئله پایبند هستیم، گفت: به وزیر خارجه دستور می‌دهم با وزیر خارجه شما در تماس باشد و همکاری‌ها در این زمینه ادامه یابد.

ولودیمیر زلینسکی رئیس جمهوری اوکراین نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با تسلیت دوباره این حادثه به دولت و ملت ایران گفت: بیانیه امروز شما برای ما بسیار حائز اهمیت بود و رفتار قانونمند و همکاری‌های موثر ایران در این شرایط خاصی که برای کشورتان ایجاد شده برای ما قابل تقدیر است.

وی افزود: امیدوارم همکاری‌های بین ایران و کارشناسان اعزامی اوکراین تداوم یابد تا بتوانیم این تحقیقات را طبق پروتکل‌های حقوقی و قانونی به پایان برسانیم و هر چه سریع‌تر پیکر جان‌باختگان به خانواده‌های آنان تحویل شود.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو