Logo of a company

آخرین خبر از وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس

بر اساس زمان‌بندی انتخاباتی تعیین شده، امروز (یک شنبه) فرمانداری‌ها زمان دارند تا آخر وقت اداری نتیجه تایید یا رد صلاحیت داوطلبین کاندیداتوری در رقابت‌های انتخاباتی مجلس را از طریق پیامک به آنها اعلام کنند.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، شب گذشته عباسعلی کدخدایی با انتشار توییتی اعلام کرد کار بررسی صلاحیت‌ داوطلبان کاندیداتوری یازدهمین مجلس شورای اسلامی پایان یافت.

صبح امروز هم شورای نگهبان طی اطلاعیه‌ای خطاب به آن دسته از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار نگرفته است اعلام کرد: بر اساس تبصرهای ۲، ۳ و ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۳۴ آیین نامه اجرایی آن، داوطلبان مزبور می‌توانند جهت ارائه شکایت خود ظرف مدت ۵ روز از تاریخ ۹۸/۱۰/۲۲ الی ۹۸/۱۰/۲۶ از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۶:۰۰ به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان مربوطه و یا در تهران به نشانی بزرگراه بسیج، بلوار هجرت، مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی مراجعه نموده و پس از دریافت و تکمیل فرم شکایت، مدارک خود را تحویل داده و رسید آن را دریافت نمایند.

***به گفته سخنگوی حزب اتحاد ملت، فرید موسوی نماینده فعلی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تنها عضو این حزب است که تایید صلاحیت خود را از شورای نگهبان دریافت کرده است. البته هنوز تایید صلاحیت شده‌های این حزب در استان‌های دیگر بررسی نشده است.

***مجید انصاری تنها ثبت نام کننده از مجمع روحانیون مبارز نیز دیگر چهره سیاسی ‌است که می‌تواند در رقابت‌های انتخاباتی پیش رو شرکت کند و صلاحیت وی تایید شده است.

***محمد دامادی از نمایندگان فعلی مجلس نیز از  رد صلاحیت خود خبر داد.

***همچنین جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس  به دلیل آنچه عدم التزام به اسلام عنوان شده رد صلاحیت شده است.

*** بهروز نعمتی نماینده فعلی مجلس نیز در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیتش  گفت: تا این لحظه خبری مبنی بر رد صلاحیت به دست من نرسیده است.

***منصور مرادی نماینده قروه و معصومه آقاپور نماینده شبستر نیز از دیگر نمایندگانی بودند که  رد صلاحیت شده‌اند.

***حزب پیشرو اصلاحات به دبیر کلی علی صوفی حدود ده نفر ثبت نام کننده داشته است که تا کنون پیش از ظهر (یک شنبه) هیچ کدام از آن‌ها پیامکی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت‌شان دریافت نکرده‌اند.

***از جمعیت زنان نواندیش فاطمه راکعی، فریده اولاد قباد، حمیده عدالت، صدیقه شکوری راد و مولاوردی ثبت نام کردند، اما به جز اولاد قباد که نماینده فعلی مجلس است ، شخص دیگری تا پیش از ظهر امروز(یک شنبه) پیامک رد یا تایید صلاحیت دریافت نکرد.

 ***آخرین پی‌گیری از وضعیت داوطلبان  احزاب و تشکل های اصولگرایی همچون جبهه پایداری، جبهه پیروان خط امام و رهبری، جمعیت ایثارگران، جمعیت آبادگران، جبهه پیشرفت و عدالت تا پیش از ظهر امروز (یک شنبه)نیز نشان می‌داد که کاندیداهای آنها هنوز پیامکی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت دریافت نکرده ‌اند.

***حمید رسایی از چهره‌های اصولگرایی بود که تاکید کرد: هنوز هیچ‌گونه پیامکی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت دریافت نکرده است.

***هادی غفاری تنها کاندیدای مجمع نیروهای خط امام نیز پیش از ظهر امروز اعلام کرد که هنوز پیامکی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت دریافت نکرده است.

***احمد همتی نماینده سمنان نیز  از رد صلاحیت خود در هیات‌های نظارت در انتخابات خبر داد.

***سیدحسین نقوی حسینی هم گفت که علی رغم انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیت وی چنین چیزی به او ابلاغ نشده است.

***ابوالفضل موسوی نماینده یزد و محمد بیرانوند نماینده خرم آباد از دیگر نمایندگانی بودند که از رد صلاحیت خود خبر دادند.

***محمد فیضی نماینده مردم اردبیل نیز گفت که با استناد به بند مربوط به عدم التزام به اسلام رد صلاحیت شده است.

***مسعود رضایی نماینده مردم شیراز  هم از رد صلاحیت خود خبر داد.

***حزب ندای ایرانیان نیز اعلام رسانه‌ای کاندیدهای تایید شده و رد شده خود را به روزهای آتی موکول کرد.

***حزب اعتدال و توسعه  هم اعلام کرد در حال جمع بندی موضوع تایید و رد صلاحیت اعضای خود در سراسر استان‌ها است.

***از حزب جمهوریت نیز سمیه طهماسبی، خدیجه سادات اجاق زاده محمدی، آسیه منتجب نیا، زهرا طریحی، مریم رفیعی، شبنم ضیایی ،ثمانه محمودآبادی ، حسام یزدان‌پناه ، خلیل ارجمندی و رحمت الله بیگدلی برای کاندیداتوری در انتخابات پیش رو ثبت نام کردند  که تا پیش از ظهر امروز (یک شنبه) اعلام شد پیامک رد یا تایید صلاحیت دریافت نکردند.

***حزب کارگزاران نیز دیگر حزب اصلاح‌طلبی بود که اعلام کرد: مشغول جمع‌بندی این موضوع هستند.

***محمد کاظمی نماینده مردم ملایر و حسین رضا زاده نماینده مردم کازرون نیز ، از رد صلاحیت خود خبر دادند.

***شهیندخت مولاوردی که از جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان برای داوطلبی یازدهمین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام کرده بود پیش از ظهر امروز اعلام کرد که هنوز پیامکی دریافت نکرده است.

***علی مطهری پیش از ظهر امروز  با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیتش در برخی خبرگزاری‌ها گفت که هنوز چیزی در این زمینه به او ابلاغ نشده است.

***عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه نیز گفت که با استناد به بند مربوط به عدم التزام به نظام رد صلاحیت شده است.

***طیبه سیاوشی نیز اعلام کرد که براساس بند مربوط به عدم التزام به نظام رد صلاحیت شده است.

***سیده حمیده زرآبادی هم  گفت: رد صلاحیت من به استناد بند مربوط به عدم التزام به اسلام عنوان شده است.

***در همین حال غلامرضا حیدری  نماینده مردم تهران با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیتش گفت که هنوز چیزی در این باره به او ابلاغ نشده است.

*** همچنین فاطمه سعیدی  علت ردصلاحیت خود را بند مربوط‌ به عدم التزام به نظام عنوان کرد.

***غلامرضا مصباحی مقدم که در روز اخر ثبت‌نام ها از جامعه روحانیت مبارز برای مجلس یازدهم ثبت نام کرد گفت: هنوز پیامکی دریافت نکرده است.

***مهران فرجی مسئول روابط عمومی حزب اعتمادملی نیز اعلام کرد حدود ۵۰ نفر از حزب اعتماد ملی برای انتخابات ثبتنام کردند که حدود ۱۳ نفر آن‌ها در مرحله قبل رد شدند و مابقی آنان امروز رد صلاحیت شدند.

***قدرت الله علیخانی نیز گفت که پیامک رد صلاحیت را دریافت کرده و برای اعتراض کردن یا نکردن به این موضوع در روزهای آتی فکر خواهد کرد.

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به بی اطلاعی برخی از داوطلبان از وضعیت بررسی صلاحیت‌شان ظهر امروز در توییتر نوشت: بر اساس تبصره ۲ ماده ۵۲ قانون انتخابات، فرمانداران یا بخشداران موظفند نظر هیات مرکزی نظارت مبنی بر تایید یا رد صلاحیت داوطلبان را که از هیات نظارت استان دریافت نموده‌اند، به نامبردگان ابلاغ تا در صورت اعتراض به رد صلاحیت خود کتبا به شورای نگهبان شکایت نمایند.

سخنگوی شورای نگهبان عصر امروز هم در گفت‌وگو با صدا و سیما اظهار کرد: صلاحیت حدود ۳۰ درصد داوطلبان تایید نشد.

وی ادامه داد: از تعدادی که صلاحیتشان مورد تایید واقع نشده است، یک تعدادی  شکایت نکردند که  ملحق به انصرافی‌ها می شوند ولی تعدادی شکایت کردند.

وی گفت: مجموع آنهایی که شکایت کردند و از کسر آن  ۱۶ هزار و ۳۳ نفر، حدودا ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر افرادی هستند که ما باید رسیدگی کنیم و در این مرحله رسیدگی اولیه صورت گرفت.

وی افزود: خوشبختانه حدود ۳۰ درصد از افراد، صلاحیتشان مورد تایید واقع نشده و نسبت به کسانی که صلاحیتشان مورد تایید واقع شده یا کسانی که ما نتوانستیم به دلیل اینکه مدارک کامل نبوده، ادرس دقیق نبوده و اصطلاحا مورد عدم احزار واقع شدند، نسبت به آنها رسیدگی می کنیم.