اظهارات وزیر اقتصاد در نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی 
چاپ 

اظهارات وزیر اقتصاد در نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: هر کس فسادی را در حوزه وزارت اقتصاد اعلام کند و در قوه قضائیه منتهی به صدور حکم شود از این وزارتخانه جایزه خواهد گرفت.

به گزارش یمین نیوز به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند با بیان این مطلب اظهار داشت: مهمترین راهکار مبارزه با فساد ایجاد شفافیت از طریق تحقق اقتصاد هوشمند است، بدین معنی که رمز نجات اقتصاد ایران شکل گیری اقتصاد هوشمند است.

وی با بیان اینکه دوره اقتصاد دیجیتال به اتمام رسیده و اقتصاد هوشمند در حال بلوغ است تصریح کرد: تا زمان تحقق کامل اقتصاد هوشمند نباید دست روی دست گذاشت تا فساد بنیان های اقتصاد کشور را ویران کند بلکه باید با همکاری یکدیگر آگاه سازی و فساد را افشا کرد.

وی با ذکر مثالی به تبیین حساسیت فساد پرداخت و افزود:  فساد اقتصادی به مانند مورچه ای سیاه بر روی سنگی سیاه در شب تاریک می ماند.

وی تاکید کرد: عبور از اقتصاد دیجیتال و سرعت بخشیدن به تحقق اقتصاد هوشمند نیازمند همکاری و عزم جدی بخش خصوصی بویژه اتاق های بازرگانی و اصناف است.

دژپسند با تاکید بر اینکه بر سر مبارزه با فساد تعارف نداریم و تا تحقق اقتصاد هوشمند راهبرد ما مبارزه جدی با فساد است، اظهار داشت: وزارت اقتصاد کریدور ویژه ای برای دریافت گزارشات مبارزه با فساد دارد.

وی ضمن بیان اینکه تا دو سال دیگر باید تمام فرآیندهای وصول مالیات در محیط اینترنت انجام شود، با اشاره به برنامه های گمرک در زمینه هوشمند سازی گمرک اظهار داشت: بر اساس تعهد رئیس کل گمرک، گمرک هوشمند تا هفته دولت سال آینده کامل خواهد شد.

در ادامه نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، موضوع پیگیری اجرای ماده ۴۶ قانون رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین “بررسی بند (و) تبصره ۵ قانون بودجه ۹۸ و نحوه اجرای آن با موضوع تهاتر بدهی های دولت با بخش خصوصی از طریق اوراق تسویه خزانه” و “اجرای بند (خ) ماده(۴) آیین نامه تضمین معاملات دولتی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو