Logo of a company

گزارش ۷ ماهه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد: رشد ۱۴درصدی اشتغال پروانه های بهره برداری معادن

میزان اشتغال پروانه های بهره برداری معادن در هفت ماه سال جاری با رشد بیش از ۱۴درصدی همراه شد. در همین حال صدور گواهی کشف و پروانه بهره برداری معادن کشور نیز افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس گزارش ۷ ماه ۹۸ معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان صدور گواهی کشف معادن کشور از ابتدای فروردین تا پایان مهر، ۲۸۹ فقره بود. این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۲۸۲ فقره بود که حاکی از رشد ۲.۵ درصدی صدور گواهی کشف معادن است.

همچنین طی مدت مذکور، ۳۳۳ فقره پروانه بهره برداری معدن صادر شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۳۳۲ فقره پروانه بهره برداری)، ۳ دهم درصد افزایش یافت. افزون بر این، طی این مدت، ۵۰۴ فقره پروانه اکتشاف صادر شد. این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۵۹۳ فقره بود که حاکی از کاهش ۱۵درصدی صدور پروانه اکتشاف است.

براساس این گزارش، میزان هزینه عملیات اکتشاف در بخش گواهی کشف طی ۷ ماهه امسال، ۴۹۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۳۲۳ میلیارد ریال)، ۵۳.۸ درصد رشد یافت.

افزایش ۱۴.۲ درصدی اشتغال

طی ۷ ماهه امسال، در بخش صدور پروانه بهره برداری، ۲ هزار و ۹۳۳ نفر اشتغال ایجاد شد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲ هزار و ۵۶۸ نفر بود که نشان دهنده افزایش ۱۴.۲ درصدی میزان اشتغال در این بخش است.

افزایش ۹۷ درصدی وصول حقوق دولتی

افزون بر این، طی ۷ ماهه سال ۹۸، حدود ۸ هزار و ۶۵۶ میلیارد و ۹۹۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال حقوق دولتی از معادن وصول شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۷ (۴ هزار و ۳۹۱ میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال)، حاکی از افزایش ۹۷ درصدی است.