محسنی اژه‌ای: دیدگاه فکری و اعتقادی افراد در امر پژوهش مهم است 
چاپ 

محسنی اژه‌ای: دیدگاه فکری و اعتقادی افراد در امر پژوهش مهم است

سید حجت‌اله علم‌الهدی رییس پژوهشگاه قوه قضاییه صبح امروز با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از پژوهشگاه قوه قضاییه، غلامحسین محسنی اژه‌ای ضمن ابراز خرسندی از فعالیت یک گروه جوان در پژوهشگاه قوه قضاییه، اظهار کرد: نیروی جوان، پر انرژی است و تعلقات دنیوی حداقلی دارد، به همین علت می‌تواند از نعمت جوانی خود به نحو احسن استفاده کند.

وی فعالیت‌های پژوهشی را از مسائل حیاتی، زیربنایی و کلیدی کشور دانست که نتایج آنها باعث خواهد شد کشور در روشنایی و با بینایی حرکت کند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی درست و با تعمق نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت، افزود: ندانم‌کاری و جهل در انجام فعالیت‌ها، ما را دچار خسران بزرگی می‌کند و دقیقاً به همین دلیل نقش و جایگاه پژوهشگاه مهم و حیاتی است.

محسنی اژه‌ای با انتقاد از بی‌توجهی به برخی مفاهیم اسلامی در برخی قوانین ادامه داد: لازم است به مفاهیم مورد توجه اسلام‌خواهان بیشتر توجه کنیم. ما نباید از محکمات اسلام کوتاه بیاییم لذا در نظر گرفتن دیدگاه فکری و اعتقادی افراد در امر پژوهش بسیار مهم است.

معاون اول دستگاه قضایی با ضروری دانستن وجود دیدگاه اسلامی در پژوهشگران از ریاست پژوهشگاه قوه قضاییه خواست مبنای برنامه‌ها را به گونه‌ای تنظیم کند که با تغییر مدیریت‌ها، به مبانی و ساختار اصلی موجود خدشه‌ای وارد نشود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر لزوم اولویت‌بندی در پژوهش‌ها، گفت: فعالیت‌های پژوهشی نیازمند اولویت‌بندی هستند و باید شاهد محصولات کاربردی و معقولی از این فعالیت‌ها در پژوهشگاه باشیم.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه نیازی نیست تمام طرح و برنامه‌ها همزمان پیش رود بلکه باید با انتخاب اولویت‌ها جلو رفت، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر امروز نیازمند آن هستیم تا در دستگاه قضایی به تمامی ابعاد یک موضوع توجه شود و تنها به بعد حقوقی موضوع نپردازیم.

 علم‌الهدی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه پژوهشگاه قوه قضاییه می‌تواند حلقه واسط نخبگان و دستگاه قضا باشد، اظهار کرد: امروز بسیاری از دانشگاهیان و نخبگان علاقه‌مند هستند از طریق همکاری با پژوهشگاه قوه قضاییه به دستگاه قضا کمک کرده و در رویکرد جدیدو تحولی قوه قضاییه ایفای نقش کنند.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با اعلام آمادگی نسبت به انجام فعالیت‌های پژوهشی برای بخش‌ها و معاونت‌های مختلف دستگاه قضا ادامه داد: در این زمینه می‌توان با تشکیل کمیته مشترک و تعریف موضوعات پژوهشی ذیل این کمیته اقدامات مفیدی انجام داد.

وی با پیشنهاد ادغام مراکز پژوهشی موجود در قوه قضاییه در قالب شورای پژوهشی بر لزوم گردآوری نتایج پژوهشی توسط پژوهشگاه تاکید کرد و گفت: پژوهشگاه این توانایی را دارد که پل ارتباطی بین نخبگان و قوه قضاییه باشد تا هم نخبگان از ظرفیت قوه قضاییه بهره ببرند و هم دستگاه قضایی از ظرفیت نخبگان منتفع شود.

علم الهدی با اعلام خبر عملیاتی‌شدن برنامه‌ریزی‌های علمی و آموزشی پژوهشگاه طی ماه‌های آینده، ادامه داد: پژوهشگاه در اولین قدم به دنبال جذب نیروی انسانی متخصص و متعهد است.

ریاست پژوهشگاه قوه قضاییه یکی از اولویت‌های اصلی این پژوهشگاه را تربیت مدیران آینده قوه قضاییه دانست و گفت: برای این منظور ما به دنبال جذب نخبگان و هیئت علمی در بدنه دستگاه قضایی کشور هستیم.

حامد نیکو نهاد معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه قضاییه نیز در این دیدار اظهار کرد: پژوهشگاه به دنبال آن است که کارهای تخصصی در معاونت‌های قوه قضاییه با تمرکز بیشتر انجام شود. امروز تمام معاونت‌ها و بخش‌های مختلف قوه قضاییه معتقد هستند اگر فعالیت‌های حقوقی-قضایی پیوست پژوهشی به همراه داشته‌باشند می‌توانند موثرتر واقع شوند.

وی با تاکید بر نقش کلیدی پژوهشگاه در وصل کردن نخبگان و دانشجویان به بدنه قوه قضاییه ادامه داد: تا به امروز از ظرفیت دانشگاهیان در قوه قضاییه کمتر استفاده‌ شده‌است و پژوهشگاه می‌تواند از این ظرفیت برای حل مسائل و مشکلات این قوه استفاده کند.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو