تحکیم و توسعه روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان با تکیه بر سوابق تاریخی و فرهنگی و با توسعه سرمایه گذاری مشترک و تجارت خارجی 
چاپ 

تحکیم و توسعه روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان با تکیه بر سوابق تاریخی و فرهنگی و با توسعه سرمایه گذاری مشترک و تجارت خارجی

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان بر توسعه مبادلات اقتصادی با تکیه بر سوابق تاریخی و فرهنگی مشترک دو کشور ایران و آذربایجان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل ازشبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در این دیدار که در محل این وزارتخانه برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: سابقه تاریخی و فرهنگی مشترک به تنهایی برای استمرار روابط دو کشور کافی نیست و برای دوام و پایداری این روابط نیازمند فعالیت های اقتصادی مشترک نیز هستیم.

وی با اشاره به لزوم تحکیم روابط اقتصادی دو کشور  گفت: توسعه سرمایه گذاری مشترک و تجارت خارجی به منزله ستونهای تحکیم روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان است.

دژپسند تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری در حوزه های سرمایه گذاری، گمرک، مالیات و بیمه دارد که می توان در قالب کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان از این ظرفیت ها استفاده نمود.

در این دیدار، “ساحل بابایف” وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، با اشاره به دین، زبان و تاریخ مشترک با ایران ، برقراری دیدارهای روسای جمهور دو کشور طی ۵ سال اخیر را موید تمایل فی مابین برای گسترش تبادلات همه جانبه ایران و آذربایجان دانست.

وی با اشاره به رشد ۷۰ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران و آذربایجان تاکید کرد: یکی از مهمترین پروژه های مشترک دو کشور  که به تحقق رسید، کنتور سازی ایران و آذربایجان بود.

وزیر کار و حمایت اجتماعی جمهوری آذربایجان نیز در این دیداربا ابراز خشنودی نسبت به رویکرد  طرف ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان اظهار داشت: قطعا  فعالیت های کمیسیون مشترک عمق و شتاب بیشتری به همکاری های اقتصادی دو کشور خواهد بخشید.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو