«سیمان فراساحل» محصول دانش‌بنیان سیمان کرمان با حضور مدیرعامل گروه توسعه ملی و مسئولین کشوری و استانی رونمایی شد 
چاپ 

«سیمان فراساحل» محصول دانش‌بنیان سیمان کرمان با حضور مدیرعامل گروه توسعه ملی و مسئولین کشوری و استانی رونمایی شد

صبح یکشنبه دهم شهریورماه درمراسمی باحضور مسؤلین کشوری و استانی در کارخانه سیمان کرمان از سیمان فراساحل ویژه سکوهای حفاری دریا محصول جدید، استراتژیک و دانش‌بنیان که برای اولین بار در ایران تولید می‌شود در این کارخانه رونمایی شد.
در این مراسم که دکتر سدیدی مدیرعامل شرکت گروه توسعه ملی، دکتر پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، مهندس داداش مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو)، دکتر خدامرادی معاونت اقتصادی گروه توسعه ملی و ریاست هیأت مدیره شرکت سیدکو، مهندس بابایی فرماندار کرمان، سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین مدیران سیدکو و سیمان کرمان حضور داشتند، ضمن بازدید از خط تولید و واحد آزمایشگاه و کنترل کیفی سیمان کرمان، از سیمان حفاری فراساحل رونمایی شد.

دکتر سدیدی مدیرعامل گروه توسعه ملی ضمن ابراز خشنودی از این دستاورد دانش بنیان سیمان کرمان، ابراز امیدواری نمود با تلاش کارشناسان و مدیران سیمان کرمان بطور کامل صنعت نفت و گاز کشور از واردات این محصول بی‌نیاز شود. ایشان ضمن اشاره به امکان صرفه‌جویی بالغ بر ۶ میلیون دلار در سال بدنبال تولید و استحصال این محصول جدید سیمان کرمان، قطع واردات سیمان حفاری فراساحل از خاج از کشور و حمایت شرکت‌های حفاری داخلی از این محصول را بسیار مؤثر و حائز اهمیت دانست و از رویشی دوباره در مجموعه‌ی پرقدمت سیمان کرمان و حرکت نخبگان‌اش در راستای استقلال اقتصادی کشور تقدیر کرد.

در ادامه مهندس داداش مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان (سیدکو)، ضمن تحلیل وضعیت تولید و مصرف سیمان خصوصا سیمان‌های خاص در کشور، کسب این افتخار برای سیمان کرمان را حاصل خلاقیت، نوآوری و تکیه بر دانش داخلی و نیروی جوان و مستعد این کارخانه دانست. ایشان ابراز امیدواری نمود در مدت زمان بسیار کوتاهی سیمان کرمان شاهد بهینه سازی و به‌روزرسانی خطوط تولید خود خواهد بود و نقش مهمی در تولید محصولات خاص، جدید و سودآور خواهد داشت.

دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از این اقدام دانش‌محور سیمان کرمان، بر لزوم تولید محصولات جدید و استفاده از آن در بخش‌های مختلف عمرانی، تأکید نمود و حمایت و پشتیبانی خود و بخش قانونگذار کشور را در جلوگیری از واردات سیمان خصوصا سیمان حفاری چاه نفت اعلام کرد.

مهندس رحمانی مدیرعامل سیمان کرمان ضمن اشاره به رشد استفاده از انرژی درجهان و استمرار نقش انرژی‌های فسیلی عنوان داشت علی رغم استفاده از انرژی‌های جدید بحث استخراج و استحصال نفت و گاز همچنان در سبد انرژی جهانی از جایگاه قابل توجهی برخوردار است و کشور ما بعنوان یکی از بزرگترین منابع نفت و گاز دنیا، همواره نیازمند مواد و زیرساختهای استخراج این منابع می‌باشد. وی افزود تا کنون تأمین سیمان چاه نفت فراساحل از کشورهایی همچون آلمان، نروژ و امارات متحده عربی صورت می‌گرفت که با این اقدام مهم سیمان کرمان با توان تولید سالانه ۵٠ هزار تن، ضمن صرفه جویی در خروج ارز ،توانمندی آن را دارد که کلیه نیاز داخلی را پوشش دهد. وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش پرسنل، کارشناسان و مدیران سیمان کرمان و نیز حمایت گروه توسعه ملی و مجموعه سیدکو، از مسئولین بویژه مدیران ارشد وزارت نفت، شرکت های ملی نفت و گاز و حفاری و پیمانکاران زیرمجموعه درخواست کرد در راستای حمایت از تولید داخلی، سیمان مورد نیاز خود را از شرکت های داخلی تأمین نمایند تا گامی بلند در راستای مقابله با تحریم ها برداشته شود.

مهندس فرازمند مدیر آزمایشگاه و کنترل کیفی سیمان کرمان، ضمن تشریح ابعاد فنی و تخصصی این محصول جدید سیمان کرمان عنوان داشت سیمان حفاری فراساحل در کلیه شاخص‌های فنی و تست‌هایی که با حضور کارشناسان شرکت‌های معتبر اروپایی و اماراتی صورت گرفته، نتایج قابل توجه و بسیار بالاتر از حد استاندارد داشته و رکوردهای کیفی این محصول به حدی بالاست که کمتر محصول مشابه خارجی توان رقابت با آن را دارد. ایشان عنوان داشت این محصول سیمان کرمان در فاز عملیاتی در چاه‌های فاز ١۴ پارس جنوبی توسط یکی از شرکت‌های معتبر حفاری (چاه پیمای مهران) مورد استفاده قرار گرفته که نتایج مطلوب و بالاتراز حد استاندارد بهمراه داشته است.

درباره نویسنده

15419مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو