در پیامی به مناسبت روز مالیات صورت گرفت: تاکید وزیر اقتصاد بر پیاده سازی مالیات هوشمند و تمرکز بر مهار فرار مالیاتی 
چاپ 

در پیامی به مناسبت روز مالیات صورت گرفت: تاکید وزیر اقتصاد بر پیاده سازی مالیات هوشمند و تمرکز بر مهار فرار مالیاتی

دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی طی پیامی به مناسبت روز مالیات، بر ضرورت پیاده سازی مالیات هوشمند و تمرکز بر مهار فرار مالیاتی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، در پیام دکتر فرهاد دژپسند می خوانیم:

پایه ریزی رهایی از بودجه مبتنی بر نفت از سالهای آغازین پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تدوام آن در سالهای اخیر، همواره فرصت استفاده و برنامه ریزی برای ظرفیت سازی از درآمدهای پایدار غیرنفتی و بومی سازی و مردمی سازی اقتصاد را برای سیاستگذار خلق کرد. شرایط کنونی و تحریم ها و کاهش درآمدهای نفتی، فرصتی طلایی و موهبتی الهی برای بهره گیری از ظرفیتهای بالقوه مالیاتی کشور می باشد که ضمن کاهش اثرات تحریم های ظالمانه غرب، فرصتی برای اصلاح ساختار بودجه نفتی غیرکارآمد و مقاوم سازی اقتصاد خواهد بود.

 ثمرات پرداخت مالیات، امنیت بیشتر، آموزش بهتر، گسترش خدمات بهداشتی، ترویج عدالت و کاهش فقر و مشارکت در توسعه و پیشرفت و آبادانی کشور است. البته باید به این مهم اذعان نمود که آگاهی مردم از محل و نحوه هزینه کرد مالیات ها، انگیزه های آنها را برای پرداخت مالیات افزایش خواهد داد. با توجه به ظرفیت عظیم آموزه های دینی و فرهنگ غنی ایرانی، امید است که پرداخت مالیات داوطلبانه و صادقانه به مثابه فریضه دینی و وظیفه ملی تبدیل شود که ثمره این مشارکت مردم در مدیریت اقتصادی کشور، توسعه پایدار و ایمن سازی اقتصاد کشور از شوک ها و آسیب های خارجی، استفاده حداکثری از ظرفیتهای داخلی، افزایش آرامش و رفاه جامعه و ارتقای جایگاه و شأنیت اقتصاد ایران در میان اقتصاد های مهم دنیا خواهد بود. 

اینجانب ضمن تشکر از تلاشهای کلیه همکارانم در سازمان امور مالیاتی، توصیه به برنامه ریزی برای پیاده سازی مالیات هوشمند و تمرکز بر مهار فرار مالیاتی با هدف شفاف سازی و سالم سازی، توسعه عدالت مالیاتی و استفاده از ابزارهای مالیاتی در جهت کمک به رونق تولید و حمایت از مودیان مولد و خوش حساب می نمایم.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو