Logo of a company

با تلاش حراست دانشگاه آزاد و مراجع امنیتی و قضائی /یک باند بزرگ جعل مدارک دانشگاهی در سطح کشور کشف و متلاشی شد

یک باند بزرگ جعل مدارک دانشگاهی که در سطح کشور فعالیت داشت، با تلاش مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی و مراجع امنیتی و قضائی کشف و متلاشی شد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا؛ مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و قوه قضائیه یک باند جعل مدارک دانشگاهی و پایه در سطح کشور را کشف و خنثی کرد.

این فعالیت در پی رویکرد جدید دانشگاه در دوره جدید در پی تاکید رئیس هیات موسس و هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد برای صیانت از حیثیت دانشگاه و اعتبار مدارک دانشگاهی است که مرکز حراست دانشگاه آزاد موظف به رسیدگی و شناسایی باندهای جعل مدارک دانشگاهی شد.

در پی اقدامات پیگیر مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، یک باند بزرگ جعل شناسایی و با همکاری مراجع نامبرده خصوصاً دستگاه قضائی کل شبکه عاملان و مرتبطان شناسایی و تعدادی از متهمان به همراه کلیه ادوات مجرمانه دستگیر و دفاتر متخلف پلمپ شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جاعلان از سال ۱۳۸۵ به صورت حرفه‌ای و شبکه‌ای در سطح کشور فعالیت داشته و با راه‌اندازی دفاتر متعدد در استان‌های مختلف و راه‌اندازی سایت‌های جعلی استعلام مدارک دانشگاهی نسبت به صدور مدارک جعلی مهم و بسیار زیاد در مقاطع تحصیلی مختلف در قبال دریافت هزینه تا ۱۰۰ میلیون تومان (برای هر مدرک) اعم از مدارک تحصیلی جعلی و دیگر مدارک مختلف و متعدد جعلی مربوط به ادارات و مراکز و بانک‌ها و سازمان‌ها برای استفاده در داخل و خارج کشور اقدام نموده‌اند و از این طریق نسبت به تحصیل اموال نامشروع بسیار هنگفت اقدام و با اموال بادآورده در کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری داشته‌اند.

دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کنونی و همزمان با برگزاری آزمون سراسری به داوطلبان و خانواده‌ها توصیه می‌کند تا با حفظ هوشیاری در دام سودجویان نیفتاده و فریب تبلیغات دروغین و وعده‌های پوشالی موسسات و سایت‌های جعلی و افراد متخلف را نخورده و در صورت مشاهده موارد مشکوک برای بررسی و پیگیری با فوریت به مراجع ذیصلاح اعلام شود.