دکتر دژپسند خبر داد: اختیارات خاص توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به وزارت اقتصاد تفویض شد 
چاپ 

دکتر دژپسند خبر داد: اختیارات خاص توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به وزارت اقتصاد تفویض شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تفویض اختیارات توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به وزارت اقتصاد برای رفع برخی دغدغه های منطقه ای در واگذاری شرکت های دولتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در “نشست توجیهی واگذاری های بزرگ با فعالان اقتصادی” اظهار داشت: خوشبختانه در جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیمات خوبی در ارتباط با رفع دغدغه های قومی و منطقه ای گرفته شده است که اختیارات خاصی  به وزارت اقتصاد برای واگذاری ها با روش های مختلف تفویض شده است.

دژپسند تصریح کرد: آنچه مسلم است اینستکه، ما اصرار داریم واگذاری ها به شکلی کاملا شفاف، با حفظ صلاح دولت و بخش خصوصی به شکلی انجام پذیرد که منتهی به بهبود کارآیی اقتصاد کشور شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت، در وهله اول، عزمی بسیار جدی دارد تا واقعا هیچ سهام و امتیازی در شرکت های بورسی، برای دولت باقی نماند، گفت: اینکه یک نفر بتواند به تنهایی یک بلوک کامل از سهام دولت را بخرد، هیچ ایرادی ندارد، اما اگر نشد، پیشنهاد ما این است که متقاضیان خرید بخش خصوصی، با تشکیل کنسرسیوم، نسبت به خرید اقدام کنند.

دژپسند از پیگیری جدی مقام معظم رهبری و رییس جمهور در خصوص تکمیل پروژه واگذاری شرکت های دولتی خبر داد و گفت: آقای روحانی در جلسات ستاد اقتصادی، با جدیت تمام، گزارش اقدامات انجام شده، در خصوص واگذاری ها را طلب می کنند‌.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مطالب مندرج در رسانه ها مبنی بر درآمد ۵۲ هزار میلیارد تومانی دولت در دور جدید واگذاری ها گفت: جدای از اینکه این سخنان با چه اهدافی بر زبان می آید، باید بگویم که قرار نیست همه مبالغ حاصل از این واگذاری ها به خزانه دولت بیاید.

دژپسند تصریح کرد: قانون به ما گفته که به عنوان مثال بیمه البرز را که فروختید، پولش باید برود برای افزایش سرمایه بیمه و اگر اموال مازاد بانک ها را فروختید، پولش باید برای افزایش سرمایه خود بانک ها هزینه شود و از این محل چیزی قرار نیست گیر دولت بیاید.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو