مطهری: حرف دل ترامپ معامله است/اکنون زمان مناسبی برای مذاکره نیست 
چاپ 

مطهری: حرف دل ترامپ معامله است/اکنون زمان مناسبی برای مذاکره نیست

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اکنون زمان مناسبی برای مذاکره نیست بیان‌ کرد: امروز حرف ترامپ معامله است و قصد دارد ایران را به پای میز مذاکره بکشاند تا از آن به عنوان یک برگ برنده در انتخابات آینده استفاده کند. اکنون مذاکره به معنای ضعف و ذلت است که به نفع آمریکاست.

به‌ گزارش یمین نیوز به نقل از  ‌ایسنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به فشارهایی که آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است، در این رابطه بیان‌ کرد: ان‌شاء‌الله با وحدت و همدلی ملت ایران به مقاومت خود ادامه‌ خواهد داد و بعد از مدتی آمریکایی‌ها مجبور خواهند شد که روش خود را تغییر دهند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکایی‌ها خاطر نشان کرد: در حال‌ حاضر زمان مناسبی برای مذاکره نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان دونالد ترامپ، در خصوص انتظار تماس مسئولان ایرانی با او، بیان‌ کرد: این امر نشان دهنده این است که مقاومت مردم و تدابیر جمهوری اسلامی ایران موثر واقع شده است و حرف دل آقای ترامپ مذاکره و معامله است. رییس جمهور آمریکا به دنبال یک معامله بزرگ است تا از آن به عنوان یک برگ برنده در انتخابات آینده ریاست جمهوری استفاده کند و در واقع نشان می‌دهد که در پشت صحنه آمریکا به دنبال جنگ نیست؛ بلکه می‌خواهد به نحوی ایران را پای میز مذاکره بیاورد و این را یک پیروزی بزرگ برای خود تلقی کند.

مطهری اضافه کرد: امروز زمان مناسبی برای مذاکره نیست، مذاکره زمانی به نفع کشور است که ما از مواضع خود عقب نشینی نکنیم.  اگر زمانی قصد مذاکره داشته باشیم، باید در زمانی مناسب باشد  که حمل بر ضعف و ذلت  ملت ایران نشود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس خاطر نشان کرد: این مسائل بیشتر جنبه جنگ روانی دارد و آمریکا مایل به جنگ نیست.

مطهری در ادامه با اشاره به ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران به طرف‌های برجامی و کاهش تعهدات بر جامی، یادآور شد: تعیین ضرب الاجل ۶۰ روزه اقدام مناسبی بود و در واقع یک اتمام حجت با اروپایی‌ها و طرف‌های برجام انجام شد. اگر ما زودتر این اقدام را انجام می‌دادیم به اندازه امروز تاثیر جهانی نداشت. در این یک سال ایران موضوع را برای دنیا روشن کرد و نشان داد که حتی المقدور می‌خواهد برجام را حفظ کند و برای طرف‌های برجام احترام قائل بود، اما زمانی که دید از حقوق خود محروم شده است، این تصمیم را اتخاذ کرد و بنده فکر می‌کنم که آثار خوبی نیز خواهد داشت.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو