Logo of a company

معاون کل وزارت بهداشت: واردات داروهای مشابه تولید داخل، خط قرمز وزارت بهداشت است

معاون کل وزارت بهداشت گفت: هر داروی تولید داخل که وارد بازار دارویی می شود و تاییدیه وزارت بهداشت را دارد، از تمامی استانداردهای لازم برخوردار بوده و کیفیت و اثربخشی لازم را دارا است.

به گزارش  یمین نیوز به نقل از ایسنا و بنابر اعلام وبدا، دکتر ایرج حریرچی، گفت: خوشبختانه با تلاش های سازمان غذا و دارو و با توجه به منابع خوبی که دولت در سال ۹۷ به حوزه دارو و ملزومات بیماران خاص اختصاص داده، در حال حاضر هیچ گونه مشکل خاصی در زمینه تامین داروهای بیماری های خاص وجود ندارد.

وی افزود: عمده داروهای مصرفی بیماران خاص تولید داخل است و ۴ داروی جدید نیز در روزهای اخیر به مجموعه دارویی ما اضافه شده است. بعضی داروهای این بیماران هنوز در کشور تولید نشده‌اند و یا نسبت به میزان مصرفی که دارند تولید آنها دارای توجیه اقتصادی نیست.

حریرچی تاکید کرد: به دلیل حمایت از تولید داخل و محدودیت های تبادلات ارزی، خط قرمز وزارت بهداشت واردات مشابه خارجی داروی تولید داخل است.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت، در شرایط سخت سال گذشته با پایمردی وزارت بهداشت و حمایت دولت خوشبختانه نه تنها هیچ گونه کمبودی در تامین داروهای بیماران خاص به وجود نیامد، بلکه افزایش قیمت در بخش دارو نسبت به سایر اقلام مصرفی مردم بسیار کمتر بود.

وی در خصوص تسهیلات جدید برای بیماران خاص در حوزه دارویی تصریح کرد: سال هایی که تورم بالا است و مردم قدرت خرید کمتری دارند، مجبور می شوند عمده هزینه ها را به غذا و مسکن اختصاص دهند و از هزینه های دیگر مانند بهداشت و درمان بکاهند. مهم ترین برنامه ما امسال این است که دارو و تجهیزات بیماران خاص را به گونه ای تامین کنیم که مردم کمتر با فشار مالی مواجه شوند، ضمن اینکه به بحث پیشگیری نیز توجه ویژه خواهیم داشت.