رئیس جمهور به خوزستان و لرستان سفر می کند 
چاپ 

رئیس جمهور به خوزستان و لرستان سفر می کند

رییس دفتر رییس جمهور از سفر رئیس جمهور به خوزستان و لرستان برای بررسی مشکلات این استان ها خبر داد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از  ایسنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس جمهور سفری به خوزستان و لرستان خواهند داشت و از نزدیک با مسئولین محلی صحبت می‌کنند و مشکلات را بررسی می‌کنند تا ان‌شاءالله با سرعت بیشتری بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

واعظی خاطرنشان کرد: موضوعاتی که ما امروز در جلسه هیئت دولت بحث کردیم، بدین شرح است؛ اولین موضوع که مهم ترینش است موضوع کمک به سیل زدگان بود. وزیر کشور گزارشی را از اقدامات انجام شده در این مدت ارائه کرد که این گزارش مرتبط با همه استان‌ها بویژه استان‌های لرستان و خوزستان که وضعیت آن ها نسبت به استان‌های دیگر باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد، که مرتبط با روستاها و شهرهایی که مورد خسارت واقع شدند، بود. ارقامی که برای پرداخت به بخش صنعت مثل مزارع در مصوبه قبلی در نظر گرفته بودیم نیاز به افزایش داشت.

واعظی گفت: کار بسیار فشرده ای  آقای جهانگیری انجام داده بودند در جلساتی که بعد از دستور رهبری داشتند در خصوص اینکه ببینید خسارات چه قدر بوده است و جابه‌جایی هایی را در بودجه انجام دهیم و بقیه آنچه را که لازم است را در نامه ای خدمت رهبری ارسال کردیم که بتواتیم از صندوق توسعه ملی استفاده کنیم و گزارش آن هم به دولت داده شد.

وی یادآور شد: رئیس جمهور دستور دادند  آن کسانی راکه در  سیل آسیب دیده اند و مهم تر از آن کسانی که خانه های خود را از دست داده‌اند هرچه سریع تر نسبت به آن‌ها فکر کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: موضوع دیگری که امروز مورد بحث قرار دادیم این بود که الان ماه فروردین است و ما برای کارمندان دولت و بازنشستگان آیین نامه اجرایی مصوبه دولت را تصویب کنیم. امروز بحث خوبی داشتیم و برای بازنشستگان و حقوق بگیران به جمعبندی رسیدیم که همه حقوق ها افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد:ما امیدواریم بتوانیم بر اساس نیاز مردم و آنچه که در توان است هم به سیل زدگان کمک کنیم و هم به حقوق بگیرانی که گرانی به زندگی‌شان فشار آورده است.

واعظی در ارتباط با حذف چهار صفر از پول ملی تصریح کرد:  این موضوعی نیست که در حال حاضر درباره آن تصمیم بگیریم. باید بررسی شده ، طرحش آماده شود و اقتصاددانان کشور در خصوص آن نظر دهند و سپس وارد ستاد اقتصادی دولت شود و بر روی آن نظر داده شود.

وی در خصوص جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و حواشی آن گفت: این موضوع ربطی به حواشی که مطرح شده ندارد؛ همیشه جلسات مختلفی برگزار می شود . همیشه روزهای چهارشنبه عصر جلسه اطلاع رسانی داریم. دبیر جلسه به من گفت این تعداد از اعضا مسافرت هستند و ما دعوتنامه را کنسل کردیم. بحث شورای عالی انقلاب فرهنگی هم همین بود. دبیر گفت تعدادی حضور ندارند و جلسه را لغو کردند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مجلس مخالف است تا مصوبه اش در خصوص بنزین تغییر کند گفت: به هر حال تصمیمی که گرفته می شود ، مجلس باید بداند. روز یکشنبه در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی که هم رئیس مجلس در آن حضور دارند و هم رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس این بحث مطرح شده است و شما مطمئن باشید هیچکدام از تصمیمات مغایر با قانون نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ارتباط با برخی صحبت ها مبنی بر اینکه در پوشش هلال احمر آموزش نظامی به سایر کشورها داشته ایم گفت: اینکه شخصی کلیپی پر کند و حرف‌هایی بزند که قابل استناد نیست و به نظر من هیچ کدام صحت ندارد، مبنا نیست. هلال احمر علیه این فرد شکایت کرده و مطالبش درست نیست. معتقد هستم اینگونه حرف ها در این مقطع خاص که امریکا علیه سپاه حرکت می‌کند پاس گل دادن به دشمنان است. چیزی که واقعیت ندارد و درست نیست را چرا باید مطرح کرد، ایشان حرف هایی زده که فقط دشمنانی که سپاه را نشانه گرفته اند، را قوی تر کند.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو