Logo of a company

سهم قابل توجه بخش های صنعتی از تسهیلات بانک ملی ایران در سال ۹۷

در سال ۹۷ -حمایت از تولید و کالای ایرانی- بخش صنعت و معدن سهم قابل توجهی از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در سال ۹۷ تعداد ۳۵ هزار و ۳۷۰ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخت کرد که ارزش ریالی این تسهیلات به ۱۶۰ هزار و ۸۵ میلیارد ریال می رسد.

همچنین در مدت مذکور، تعداد ۶۹ هزار و ۹۴۶ فقره تسهیلات به ارزش ۳۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تعداد ۶۸ هزار و ۱۶۳ فقره تسهیلات به ارزش ۱۶ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال به بخش مسکن و ساختمان اختصاص یافته است.

سهم بخش بازرگانی از کل تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی کشور طی این مدت، ۱۴۵ هزار و ۲۳۶ فقره به ارزش ۹۹ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال بوده است.

در ۱۲ ماه سال گذشته، تعداد ۶۶۰ فقره تسهیلات به ارزش چهار هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال به بخش صادرات و یک میلیون و ۷۱۴ هزار و ۳۷۲ فقره تسهیلات به ارزش ۶۹۱ هزار و ۸۶۴ میلیارد ریال به بخش خدمات اختصاص یافته است.

در مجموع دو میلیون و ۳۳ هزار و ۷۴۷ فقره تسهیلات به ارزش یک میلیون و هشت هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال در سال ۹۷ توسط بانک ملی ایران به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت شده است.