استاندار همدان از عملکرد بانک صادرات ایران در حمایت از کالای ایرانی، تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته، با ارسال لوحی به مدیر شعب این استان قدردانی کرد.
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سیدسعید شاهرخی در بخشی از این لوح خطاب به محمود جعفرآبادی آورده است: «در سال حمایت از کالای ایرانی و با همت و تلاش کارآفرینان، صنعتگران، کشاورزان و کلیه دست‌اندرکاران در راستای تسهیل و ارتقاء کمی و کیفی تولید استان اقدامات شایانی صورت پذیرفت. در همین راستا بر خویش فرض می‌دانم از زحمات و تلاش‌های ارزشمند جنابعالی در سال ١٣٩٧ به عنوان عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تقدیر و تشکر کنم.»
بانک صادرات استان همدان در سال گذشته با پرداخت سه هزار و ٤٨٧ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش بالغ بر ٧٧٩ میلیارد ریال سهم بزرگی در توسعه اشتغال و تولید، تسهیل امر ازدواج، تأمین مسکن اقشار نیازمند و پرداخت وام ضروری این استان ایفا کرده است.
از این میزان، ١٦ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ١١٢ میلیارد ریال در بخش رونق تولید و اشتغال فراگیر و ٤٧٨ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ٥٣ میلیارد ریال در بخش مشاغل خانگی اختصاص یافته که نقش مهمی در گسترش اشتغال و تولید در بخش‌های حمایتی استان داشت.
همچنین بانک صادرات ایران در استان همدان در سال مذکور، ٢٨٣ فقره تسهیلات به مبلغ بالغ بر ١٨٤ میلیارد ریال به منظور تأمین مسکن اقشار ویژه (جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا) و نیز دو هزار و ٦١٨ فقره تسهیلات به مبلغ بالغ بر ٤٠٧ میلیارد ریال به امر ازدواج اختصاص داده است.
اعطای وام قرض‌الحسنه برای احداث مسکن و حمام روستایی و پرداخت سایر وام‌های ضروری از جمله وام به زندانیان نیازمند از دیگر حمایت‌های بانک صادرات ایران در استان همدان طی سال ٩٧ بوده است.