آخرین وضعیت نصب بالن اینترنتی و ایجاد خط تلفن اضطراری در پلدختر 
چاپ 

آخرین وضعیت نصب بالن اینترنتی و ایجاد خط تلفن اضطراری در پلدختر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وضعیت ارتباطی در پلدختر گفت: وضعیت ارتباطی در پلدختر به حالت عادی بازگشته و بالن اینترنتی نیز نصب شده است.

به گزارش یمین نیوز به نقل از  ایسنا، خسارت سیل‌های اخیر به سیستم ارتباطی ایران، حدود ۱,۵۰۰ میلیارد تومان و به پلدختر حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰میلیاردتومان برآورد می‌شود. اما طی روزهای گذشته، با تلاش‌های صورت گرفته از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکتهایزیرمجموعه‌اش، ارتباط در همه شهرهای استان لرستان برقرار است و در پلدختر نسل دوم و پیامک‌ها فعال شده است.

بر این اساس، فیبرنوری قدیمی از بین رفته که فیبرنوری جدید جایگزین آن شده و نخستین سایت نسل چهار تلفن همراه نیز آغاز به کار کرده و بالن اینترنتی در پلدختر نصب شده است. همچنین به گفته مسؤولان، برنامه‌ریزی کوتاه مدت از سوی وزارت ارتباطات برای بازسازی تجهیزات از بین رفته در نظر گرفته شده است.

در این باره، محمد جواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – که به منطقه سیل زده پلدختر سفر کرده بود، با بیان این‌که اساسی‌ترین زیرساخت‌ها، زیرساخت بانکی است تصریح کرد: اولویت ما ایجاد فعالیت بانکی است و پست بانک و بانک انصار فعال شده‌اند، با هماهنگی شرکت پارسیان، ۵۰۰ دستگاه خودپرداز برای تجارت الکترونیک به این مناطق ارسال شده است.

از سوی دیگر، خط تلفن جدید برای تماس‌های اضطراری مانند پلیس و نیروهای انتظامی، بیمارستان و اورژانس نیز راه‌اندازی شده و به گفته وزیر ارتباطات، وضعیت ارتباطات در پلدخترعادی شده و ظرفیت آن تا ۴ برابر افرایش پیدا کرده است. همچنین ارائه خدمات رایگان به مردم تمدید و ادامه می‌یابد.

وی با بیان این‌که حجم تخریب‌های صورت گرفته غیرقابل باور است خاطرنشان کرد: روز گذشته به صورت تصادفی از برخی مناطق آسیب دیده بازدید شد، اگرچه گلایه‌هایی بود اما مردم برخورد خوبی داشتند.

همچنین اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: در پی وقوع سیل و آبگرفتگیدر مناطق وسیعی از استان لرستان، جهت رفاه حال شهروندان و در راستای کمک رسانی هر چه بهتر در این مناطق، برقراری مکالمه (درون و برون شبکه) در شهرها و روستاهای اطراف دورود،پلدختر، کوهدشت، رومشکان و معمولان در استان لرستان را که از روز سه شنبه ١٣ فروردین تا روز جمعه ١۶ فروردین ماه رایگان کرده بود، به مدت یک هفته یعنی تا روز جمعه ٢٣ فروردین ماه تمدید کرد.

درباره نویسنده

15419مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو