Logo of a company

در جلسه هیأت دولت انجام شد؛ بررسی زمینه‌های توسعه همکاری در آستانه سفر روحانی به عراق

هیأت وزیران در جلسه عصر امروز (یک‌شنبه) و در آستانه سفر مهم پیش روی رئیس‌جمهور به عراق، زمینه‌های توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی دو کشور، را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش یمین نیوز به نقل از  ایسنا، در این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد، اعضای دولت به بحث و بررسی در خصوص برنامه‌های هریک از دستگاه‌های اجرایی درباره توسعه همکاری‌ها با کشور عراق و ارزیابی اجرای موافقتنامه‌های قبلی و توافقات طرفین پرداختند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور کشورمان قرار است فردا (دوشنبه) در رأس هیأتی راهی عراق شود که این نخستین سفر وی به این کشور همسایه است. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر پیش‌روی حسن روحانی به عراق گفت که پیوند میان ایران و عراق به نفع هر دو کشور و منطقه است.

در ادامه سازمان‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران، گزارشی از برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، نشاط‌افزایی، توسعه گردشگری و بهره‌مندی بهینه از تسهیلات پیش‌بینی شده برای مسافران نوروزی، به هیأت وزیران ارائه کردند.

هیأت دولت همچنین از تلاش دستگاه‌های مسئول و برنامه‌های نوروزی تدارک دیده شده، تشکر و قدردانی کرد.

همچنین در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.