وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد/ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها برکنار نشده است 
چاپ 

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد/ مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها برکنار نشده است

وزیر راه و شهرسازی برکناری رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را رد کرد.

به گزارش یمین نیوز به نقل از  ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور که صبح امروز با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از نمایندگان ارگان‌های دریایی کشور در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توسعه ظرفیت بندر شهید رجایی در دستور کار قرار گرفته و عصر امروز با حضور رئیس جمهوری و افتتاح پروژه‌های مختلف در بندر شهید رجایی این موضوع محقق خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عدم همکاری وزارت نفت به منظور تأمین سوخت کم سولفور شناورها، بیان کرد: در این رابطه و به منظور اصلاحیه‌ای که در جهت میزان سولفور سوخت شناورهاست با وزارت نفت رایزنی خواهیم کرد و این موضوع دنبال خواهد شد.

اسلامی در سخنان‌اش طی این مراسم با اشاره به این‌که دریا و دریانوردی یکی از مؤلفه‌های اقتدار ملت‌هاست و جمهوری اسلامی ایران با وجود ۵۸۰۰ کیلومتر مرز آبی از چنین مؤلفه قدرتی برخوردار است، اظهار کرد: باید توجه به اقتصاد دریامحور در دستور کار قرار گیرد و هرچقدر به این مساله توجه کمتری شود به طور حتم به مؤلفه اقتدار ملی کم‌توجهی شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی لازم در مورد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور از حداکثر توان دریایی خود استفاده کنیم و نسبت به فرصت‌های موجود این حوزه غافل نباشیم.

اسلامی با تاکید بر این‌که اعمال تحریم از سوی دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون با کشور همراه بوده است، گفت: باید تمام سعی و تلاش خود را جهت استفاده از ظرفیت‌های اقتدارآفرین به کار گیریم، چرا که دشمن ما با اعمال تحریم پتانسیل‌های اقتدارآفرین کشور ما را هدف قرار داده است. امروزه تحریم در شرایط جدیدی قرار دارد و از تعقیب و مراقبت به اقدام و عمل درآمده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این اقدام دشمنان خلاف حقوق بین‌الملل است و باید با یاغی‌گری تحریم مقابله کنیم و با اقتدار به سمت و سویی پیش برویم که اعتلای جمهوری اسلامی ایران را رقم بزند.

وی با بیان این پیشنهاد که باید با ایجاد ظرفیت در جهت شکست تحریم برنامه‌ریزی و به صورت گسترده با اهداف شوم دشمنان مقابله کنیم، اظهار کرد: دشمنان ما نمی‌توانند مردم ایران را در کلافی حبس کنند. کشور ما از ظرفیت‌های مختلفی برخوردار است و باید با ایجاد اشتغال و آموزش‌محور کردن مسائل خود و نیز در راستای رقابتی کردن فعالیت‌ها به منظور افزایش سهم خود در بازارهای جهانی گام برداریم.

اسلامی ادامه داد: باید تسهیل‌گری در اقتصاد کشور مدنظر قرار گیرد و از فرصت‌های بسیار بالای موجود در حوزه گردشگری و صنایع دریایی استفاده کنیم. علاوه بر این باید بررسی کنیم که چه عواملی موجب شده‌اند تا به عنوان مزاحم مانع از پیشرفت امور شوند و در عین حال باید به عوامل راهگشا توجه بیشتری داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به این‌که بانکرینگ یکی از فرصت‌هایی است که تاکنون مغفول مانده است، خاطر نشان کرد: باید سهم بیشتری در خدمت‌رسانی به کشتی‌ها داشته باشیم.

درباره نویسنده

15415مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو