Logo of a company

کوهپایه زاده خبر داد دیدار معاون دادستان کل کشور با مالباختگان سکه ثامن

وکیل مدافع مالباختگان پرونده سکه ثامن گفت که روز گذشته عبدالصمد خرم‌ابادی معاون دادستان کل کشور در امور نظارت بر دادسراها با آنها دیدار کرده است.

رسول کوهپایه زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تجمع مالباختگان این پرونده مقابل دادستانی کل کشور اظهار کرد: دیروز در این تجمع آقای خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در امور نظارت بر دادسراها با مالباختگان این پرونده صحبت کردند و مشکلات انها را صبورانه شنیدند و موارد را یادداشت کردند که از ایشان سپاسگزارم.

وی افزود: برخورد و رفتاری که از طرف اقای خرم آبادی صورت گرفت نتایج خوبی داشت و آن اینکه اولاً بعد از قریب ۶ ماه از وقوع جرم و تشکیل پرونده موکلین احساس کردند که برای اولین بار مرجع ذی صلاح حرفهای آنها را شنیده و این نحوه برخورد عملاً التیام بخش مشکلات موکلین بود و تأثیر سازنده‌ای بر ۴ هزار خانواده‌ای که درگیر این مساله‌اند، داشت.

این وکیل دادگستری گفت: تقاضای موکلین این بود که اولاً در همین مرحله بازپرسی هر آنچه که از اموال و وجوه متهمان کشف شده به نسبت طلب شکات قبل از صدور رأی و قبل از سال جدید به آنها داده و مسترد شود که مورد توجه آقای خرم‌آبادی قرار گرفت و قول مساعد داد که اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: موکلین همچنین به آزادی متهم ردیف دوم پرونده که رئیس هیأت مدیره و همسر متهم ردیف اول پرونده است که با قرار تأمین ۳ میلیاردی آزاد شده اعتراض کردند مبنی بر اینکه در پرونده چند صد میلیاردی وثیقه مناسبی صادر نشده و قول بررسی برای تسریع پیشنهاد داده شد تا دو نفر از دادیاران در کنار بازپرس پرونده به دلیل حجم شکات انجام وظیفه کنند.

کوهپایه زاده در پایان گفت: موضوعات مطرح شده در جلسه دیروز موکلین با آقای خرم‌آبادی، تلفنی به سرپرست دادسرای مربوطه داده شد و قرار شد طی نامه رسمی مراتب منتقل شود.