آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات افزایش تعداد قربانیان حادثه / آخرین وضعیت مصدومان 
چاپ 

آخرین اخبار از واژگونی اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات افزایش تعداد قربانیان حادثه / آخرین وضعیت مصدومان

واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران ۹ کشته و ۲۷ مصدوم برجای گذاشت که ۷ تن از قربانیان در محل حادثه و دو تن نیز در بیمارستان جان باختند.

دکتر پیمان صابریان در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ١٢ امروز واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران واقع در بلوار سیمون بولیوار به سازمان اورژانس اعلام شد که در پی آن یک بالگرد اورژانس، ۱۵ دستگاه آمبولانس ، دو دستگاه اتوبوس، دو دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: متاسفانه در این حادثه هفت نفر- دو خانم و پنج آقا – جان باختند و  ۲۸ نفر مجروح شدند که پس از اقدامات اولیه توسط تکنسین‌های اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی انتقال یافتند.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی نیز در این باره گفت: در ساعت ۱۲ و ۲۲ امروز حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در انتهای سیمون بولیوار به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن، ستاد فرماندهی آتش نشانان چهار ایستگاه را به محل حادثه که در یک مجتمع آموزشی قرار داشت اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل سقوط اتوبوس که ۳۰ سرنشین داشت، ادامه داد: پس از حضور آتش‌نشانان تعدادی از آنان از داخل کابین خارج شده بودند و هم اکنون عملیات نجات این افراد ادامه دارد.

ملکی با بیان اینکه تعداد زیادی از سرنشینان این اتوبوس مصدوم شده‌اند، گفت: عوامل امدادی در محل حضور داشته و تعداد قطعی مصدومان اعلام خواهد شد.

مصدومان پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تکنسین‌های اورژانس به بیمارستان‌های عرفان نیایش، حضرت رسول، امام خمینی(ره) و شریعتی انتقال یافتند.

رئیس مرکز اورژانس تهران اظهارکرد: حال برخی از مصدومان این حادثه وخیم بوده و ممکن است تعداد فوتی‌ها افزایش یابد.

بررسی علت حادثه مرگبار اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز به ایسنا اعلام کرد که علت تصادف مرگبار اتوبوس در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در دست بررسی است.

سرهنگ حسن عابدی دراین باره گفت: اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم تحقیقات در حال حرکت بود که ناگهان از مسیر خارج و با برخورد به دیواره بتنی واژگون شده است.

عابدی با بیان اینکه هفت نفر در دم جان خود را از دست دادند، اظهارکرد: عوامل راهور بعد از اعلام این حادثه در محل حاضر شده و هم اکنون تیمی ویژه از کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در حال بررسی علت این حادثه هستند و در حال حاضر نمی توان علت قطعی این حادثه را اعلام کرد.

وی درباره اینکه آیا پلیس راهور در محوطه دانشگاه حضور داشته یا خیر؟ گفت: پلیس در داخل محوطه دانشگاهی حضور نداشته و عوامل دانشگاه در آنجا مستقر هستند.

متاسفانه در جریان حضور خبرنگار ایسنا برای تهیه اخبار این حادثه، برخی از پرسنل دانشگاه از ادامه حضور و فعالیت خبرنگار ایسنا در محل حادثه ممانعت به عمل آوردند به رغم رفتار غیرمسئولانه این افراد، خبرنگار ایسنا همچنان در تلاش برای تهیه و پیگیری اخبار این حادثه تلخ است.

به گزارش ایسنا، عوامل سازمان آتش نشانی پس از تکه تکه کردن اتوبوس در حال انتقال اتوبوس با جرثقیل هستند.

سردار مهماندار رییس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در محل حادثه حضور دارد.

دکتر صابریان رییس اورژانس تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا فوت یک نفر دیگر از مصدومان حادثه را که به بیمارستان شریعتی تهران منتقل شده بود تأیید کرد.

ادعای سکته راننده اتوبوس حادثه دانشگاه آزاد مورد تایید نیست

رئیس اورژانس تهران اعلام کرد: موضوع سکته کردن یا نکردن راننده اتوبوس باید از سوی سازمان پزشکی قانونی اعلام شود.

به گزارش ایسنا، در پی حادثه واژگونی مرگبار اتوبوسی در  واحد علوم تحقیقات و مرگ،‌ اخباری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نقل از معاون دانشگاه آزاد مبنی بر سکته راننده منعکس شد که رئیس روابط عمومی اورژانس تهران درباره آن اعلام کرد: راننده اتوبوس مذکور فوت کرده است اما اینکه سکته کرده است مورد تایید نیست.

وی عنوان داشت: موضوع سکته یا عدم سکته راننده باید  باید بررسی شود و نظر نهایی در مورد وضعیت راننده اتوبوس باید از سازمان پزشکی قانونی اعلام شود.

صابریان ادامه داد: همچنین هنوز علت حادثه مشخص نیست و باید توسط عوامل ذی صلاح بررسی و اعلام شود.

ترافیک نیمه سنگین در اطراف دانشگاه آزاد علوم تحقیقات

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ترافیک نیمه سنگین در اطراف واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

سرهنگ مسعود جبارزاده به ایسنا گفت: در پی تصادف رخ داده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات ترافیک نیمه سنگین در برخی از معابر منتهی به دانشگاه به ویژه در میدان دانشگاه ایجاد شده است.

وی از شهروندان خواست که از حضور و تردد غیر ضرور در معابر اطراف دانشگاه خودداری کنند.

ابراز نگرانی شورای شهر از وضعیت ایمنی سرویس‌های دانشجویان

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از وضعیت ایمنی سرویس مدارس و دانشجویان ابراز نگرانی کرد.

زهرا نژاد بهرام در مورد حادثه دانشگاه علوم تحقیقات و مرگ ۸ نفر از دانشجویان و مصدومیت ۲۷ تن گفت: در گذشت جوانان دانشجو و جراحت آنان اتفاق ناگواری است که نمایندگان مردم را با نگرانی همراه کرده است.

وی افزود: شورای شهر با ابراز نگرانی از ناایمنی خودروهای انتقال دانشجویان و دانش آموزان خواهان رسیدگی جدی مسئولین ذی صلاح است.

به گزارش ایسنا، همچنین جلال ملکی سخنگوی اتش نشانی در ادامه افزود: در این حادثه یک دستگاه اتوبوسی که برای جابه‌جایی دانشجویان در دانشگاه علوم تحقیقات فعال بوده، وارد فضای سبز و واژگون می‌شود. بخشی از این اتوبوس کاملا در زمین فرو رفته بود که با کمک آتش نشانها از زمین خارج شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فردی داخل اتوبوس نیست، اما آتش نشان‌ها قطعات اتوبوس را برش می‌دهند تا بتوانند بخشی از اتوبوس را که داخل زمین فرو رفته را خارج کنند. احتمال این که افرادی از اتوبوس به بیرون پرت شده باشند، وجود دارد که در حال حاضر در حال جستجوی این افراد هستند و کماکان عملیات جستجو و جابه جایی اتوبوس ادامه دارد.

ملکی افزود: علت این حادثه بعد از اتمام عملیات آتش نشانی اعلام می‌شود، این در حالیست که پلیس راهور نیز بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

فرسودگی ناوگان حمل و نقل دانشگاه، بلای جان دانشجویان

در پی وقوع حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تعدادی ازدانشجویان این واحد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به برخی مشکلات سیستم حمل و نقل عمومی این دانشگاه و فرسودگی آن اشاره کردند.

به گزارش ایسنا، یکی از دانشجویان حاضر در محل حادثه گفت: دانشگاه علوم تحقیقات در سراشیبی قرار دارد و دانشکده‌ها به صورت پلکانی در مسیر هستند؛ از آنجایی که مسیر طولانی است، دانشجویان ناگزیرند از اتوبوس‌های دانشگاه استفاده کنند.

این دانشجو ادامه داد: پیش از این قرار بود که دانشجویان با حمل و نقل کابلی جابه‌جا شوند، اما با تغییر مدیریت دانشگاه، پروژه‌ تلکابین دانشگاه متوقف شد.

اتوبوس واژگون شده در دانشگاه آزاد تحت نظارت “شهرداری” نبود

روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد که اتوبوس واژگون شده در دانشگاه علوم تحقیقات تحت نظارت شهرداری نبوده است.

به گزارش ایسنا، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پی حادثه واژگونی سرویس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات اعلام کرد: ضمن ابراز تأسف از دریافت این خبر ناگوار، اعلام می داریم که اتوبوس حادثه دیده تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نبوده است.

برخورد شدید با پایه بتنی از دلایل شدت حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح آخرین وضعیت حادثه تصادف و واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اعلام کرد که علت حادثه در دست بررسی است و بزودی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به شدت حادثه و تخریب اتوبوس تصریح کرد: به دلیل اینکه بخش‌هایی از معابر دانشگاه در ارتفاعات با شیب تند قرار دارد، این اتوبوس از قسمت‌های شمالی به سمت جنوب در حرکت بوده که در انتهای مسیر در بخشی از راه از مسیر خارج می‌شود و وارد فضای سبز محوطه دانشگاه می‌شود، حدود ۹۰ متر در فضای سبز قل می‌خورد و به دلیل اینکه در شیب تند قرار گرفته بود و پس از آن با پایه بتنی که تأسیسات آب از آن عبور می‌کرده برخورد کرده، بخش عمده‌ای از اتوبوس از بین می‌رود و تنها انتهای اتوبوس باقی می‌ماند.

مهماندار ادامه داد: به نظر می‌رسد یکی از دلایل شدت حادثه و افزایش تعداد کشته شدگان برخورد شدید با پایه بتنی بوده است البته همکاران مشغول بررسی علت حادثه هستند و در حوزه انتظامی هم همکاری‌های قضایی در حال انجام است.

اسامی جانباختگان و مصدومان حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد

به گزارش ایسنا، اورژانس کشور اسامی مصدومان و جانباختگان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات را اعلام کرد.

بیمارستان امام خمینی (ره): علیرضا ولی محمدی، مینا نعمتی، محمد ابراهیمی‌فر، میرمهنا یوزباشی، ملیکا سادات افتخارعزیزی، شکوه نعمتی، فاطمه عبداللهی، ثنا عابدی، فاطمه رحیمی، کیارش اسدی کمال، سامان قضاوتی، مهدی مغنیان، هدیه جلیلی، کورش ثابت، کامیاب اهری، خدیجه وکیلی.

بیمارستان شریعتی: مرد مجهول الهویه، محمد امین عابدینی، سید آرین حقیقت

بیمارستان حضرت رسول (ص): علی هروانی، بهاره کوچه باغیان، علی عرب نژاد، ملیکا فراهانی، محمدمهدی قدیمی

بیمارستان عرفان نیایش: مرد مجهول الهویه،

اسامی هفت تن از فوتی‌ها: سجاد پوراحسان، علی حسین زاده، احسان صفایی و چهار نفر مجهول الهویه هستند.

ورود شورای شهر به حادثه واژگونی سرویس دانشجویان

چرا مسیر اتوبوس دانشگاه آزاد گاردریل و سرعت گیر نداشته است

ریس کمیته ایمنی شورای شهر تهران از ورود شورای شهر به حادثه واژگونی سرویس دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات خبر داد.

شهربانو امانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازدیدش از محل واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: متاسفانه هنوز فرهنگ ایمنی در کشورمان نهادینه نشده است و بر همین اساس مدام شاهد آن هستیم که اتفافات ناگواری همچون این حادثه رخ می‌دهد و دستگاه‌ها با هزینه‌های چند برابری زخم بر زمین مانده را تیمار می‌کند.

وی با بیان اینکه مرگ فرزندان به خصوص دانشجویان ، نخبگان و… و همچنین آسیبی که در این حادثه‌ها به خانواده‌ها می‌رسد، جبران ناپذیر است، تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه دو دختر دانشجو و ۵ پسر دانشجو به همراه راننده اتوبوس جان خود را از دست دادند و این در حالی بود که این افراد هفته آینده امتحان داشتند و حقش نبود که چنین اتفاقی برایشان رخ دهد.

امانی با اشاره به شیب تند مسیر دانشگاه گفت: پلیس باید بررسی کند اما برای من جای سوال است که چرا مسیر ایمن نبود؟ چرا گارد ریل نداشتند؟ چرا سرعت گیر نبود؟

مسئولیت راهنمایی و رانندگی در محوطه دانشگاه علوم تحقیقات بر عهده دانشگاه است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه اتوبوس حادثه دیده در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد متعلق به شرکت پیمانکاری طرف قرارداد با همین دانشگاه بوده است تاکید کرد: برابر قانون، پلیس اجازه حضور در فضاهای دانشگاهی اعم از دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی را ندارد و مسئولیت راهنمایی و رانندگی در این منطقه نیز بر عهده خود دانشگاه بوده است.

سردار محمدرضا مهماندار در حاشیه حضور در محل تصادف مرگبار اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد در گفت و گو با ایسنا، درباره این حادثه گفت: علت این حادثه تاکنون مشخص نشده و کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در در حال انجام اقدامات کارشناسی برای یافتن علت این حادثه هستند.

رسیدگی فوری به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با ابراز تاسف از حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: خواستار رسیدگی فوری نسبت به این حادثه هستم.

محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان این حادثه گفت: این واقعه قابل دفاع نبوده و آیا واقعا پاسخ قابل قبولی برای خانواده‌های جان باختگان وجود دارد؟
وی افزود: متاسفانه ٧ نفر از دانشجویان در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و حال باقی مصدومان نیز مساعد نیست و این خسران بزرگی برای ماست که نتوانسته‌ایم امنیت جان همشهریان مان را تأمین کنیم.
حق شناس گفت: قطعا باید در اسرع وقت معین شود که علت وقوع حادثه چه بوده و این باید روشن شود که تایید سلامت جسمی و روانی رانندگان این اتوبوس ها با چه بخشی بوده است، چرا که همه ما مسئول تامین امنیت جانی ، روانی و محیطی شهروندانمان هستیم .

دستور دادستانی برای پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات

در پی حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات، حجت الاسلام منتظری طی دستوری از دادستان تهران خواست که به موضوع رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا ، متن دستور دادستان کل کشور در این باره به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر جعفری دولت آبادی

دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران

با سلام و تحیت؛

نظر به خبر سقوط اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات و کشته و زخمی شدن شماری از آنان، مقتضی است بازپرس مربوطه در محل حاضر و ضمن بررسی صحنه، موضوع را رسیدگی کرده و نتیجه آن را گزارش نمایند.

پیکر جانباختگان حادثه علوم تحقیقات به پزشکی قانونی منتقل می‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد که اجساد جانباختگان حادثه رانندگی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات به پزشکی قانونی ارجاع خواهد شد.

دکتر مسعود قادی پاشا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتقال اجساد حادثه تصادف اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات اظهارکرد: طبق قانون و مقرراتی که وجود دارد اجساد جان باختگان حوادث رانندگی به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود تا تحقیقات برای تشخیص علت مرگ و همچنین شناسایی هویت در صورت لزوم انجام شود.

 قادی پاشا با بیان اینکه تاکنون پیکر قربانیان این حادثه به پزشکی قانونی ارجاع نشده است، گفت: اما در پیگیری‌ها، این اجساد به پزشکی قانونی استان تهران منتقل خواهد شد تا بررسی‌های لازم و صدور جواز دفن برای این افراد صادر شود.

حال ۷تن از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات وخیم است

مشاور وزیر بهداشت ضمن عیادت از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، آخرین وضعیت درمانی این مصدومان را تشریح کرد.

دکتر عباس زارع‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات گفت: متاسفانه این حادثه ۲۸ مصدوم و هشت فوتی بر جای گذاشت؛ به طوری که یک تن از فوتی‌ها در بیمارستان و هفت تن نیز در صحنه جان باختند.

وی با اشاره به انتقال مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های امام، شریعتی، حضرت رسول، عرفان نیایش گفت: هفت تن از این مصدومان بستری در بیمارستان‌ها بدحال هستند. دو تن از آنها در بیمارستان حضرت رسول تحت عمل جراحی قرار دارند و پنج تن دیگر نیز در آی سی یو بیمارستان‌های امام و شریعتی تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: تمام اقدامات درمانی در بیمارستان‌های مذکور در حال انجام است و تیم‌های مجرب مغز و اعصاب و ارتوپدی و تخصص‌های مختلف در اورژانس این بیمارستان‌ها حضور دارند و مشغول ارایه خدمت هستند.

وی گفت: همچنین چهار تن از مصدومان از شرایط مساعد و پایداری برخوردارند و احتمالا همین امروز از بیمارستان مرخص می‌شوند.

گفتنی است به دنبال حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد و انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها، دکتر ایرج حریرچی – سخنگوی وزارت بهداشت و دکتر عباس زارع نژاد – مشاور وزیر بهداشت با حضور در بیمارستان امام از مصدومان عیادت کرده و در جریان روند درمانی آنها قرار گرفتند.

آغاز تحقیقات کیفری مقدماتی در تصادف دانشگاه آزاد

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از آغاز تحقیقات کیفری در پرونده حادثه تصادف اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کیوان ظهیری در این باره گفت: مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۳۸ جنت آباد پس از اطلاع از حادثه سریعا وارد عمل شدند و با کمک سایر نیروهای سرکلانتری دوم در کنار نیروهای امدادی و مسئولان دانشگاه به کمک مصدومان و برقراری نظم محل شتافتند.

وی اضافه کرد: ضابطان قضایی کلانتری حسب دستور و تحت نظارت مقام محترم قضایی در چهار مرکز درمانی محل بستری حاضر شده اند و در حال انجام تحقیقات کیفری مقدماتی هستند.

پایان عملیات برش و جابه‌جایی قطعات اتوبوس

عملیات جابه‌جایی قطعات اتوبوس حادثه دیده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دقایقی پیش به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در محل حادثه دقایقی پیش پس از گذشت حدود ۴ ساعت عملیات، قطعات باقی مانده از اتوبوس توسط عوامل آتش نشانی برش داده شده و به روی جرثقیل منتقل شد.

همزمان با این اقدام گروهی از پیمانکاران فضای سبز واحد علوم تحقیقات نیز با کیسه‌هایی اقدام به جمع‌آوری اشیاء و لوازم متعلق به دانشجویان از اطراف محل حادثه کردند تا احتمالاً این لوازم را به خانواده‌های دانشجویان حادثه دیده یا فوت شده تحویل دهد.

عوامل آتش نشانی تا دقایق پایانی حادثه در محل حضور داشتند پیش از آنها و با مشخص شدن وضعیت مصدومان، عوامل اورژانس محل را ترک کرده بودند.

عوامل حراست دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور پررنگی در محل داشتند و گرچه اجازه فعالیت به خبرنگاران را نمی دادند اما با همکاری پلیس تهران بزرگ این اقدام برای خبرنگاران و عکاسان فراهم شد و آنان بدون مشکل خاصی موفق به تهیه گزارش‌های خود شدند.

در حال حاضر محل حادثه پاکسازی شده و تنها قطعاتی از صندلی و اجزای ریز اتوبوس در محل باقی مانده که طی ساعات آینده منتقل خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نیز پس از این حادثه تا پایان هفته جاری تعطیل است و دانشجویان این دانشگاه از روز شنبه می توانند به این واحد دانشگاهی مراجعه کنند.

علاوه بر رئیس واحد علوم و تحقیقات و حضور پررنگ نیروهای حراست در محل حادثه، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در محل حضور داشتند.

آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان

رئیس اورژانس تهران آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران را تشریح کرد و از وخیم بودن حال هفت نفر از دانشجویان مصدوم خبر داد.

دکتر صابریان در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: این حادثه تاکنون ٨ کشته و ۲۸ مصدوم داشته است که هفت تن از کشته شدگان در محل حادثه و یک تن در بیمارستان جان باختند.

وی با بیان اینکه مصدومان این حادثه به بیمارستان‌های امام خمینی، شریعتی، حضرت رسول، عرفان نیایش منتقل شدند گفت: حال هفت تن از مصدومان بستری شده در بیمارستان وخیم است که دو تن از آنها در بیمارستان حضرت رسول تحت عمل جراحی و پنج تن دیگر در  بیمارستان‌های امام و شریعتی تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

صابریان در ادامه اسامی برخی از کشته شدگان در محل این حادثه را سجاد پور احسان، علی حسن زاده، احسان صفایی اعلام کرد و افزود: چهار تن از کشته شدگان این حادثه همچنان مجهول الهویه هستند.

اگر اجازه تکمیل تله‌کابین واحد علوم تحقیقات را می‌دادند، سانحه امروز رخ نمی‌داد

مدیر سابق کنترل پروژه سامانه حمل ونقل کابلی (تله کابین) علوم و تحقیقات اعلام کرد: اگر اجازه تکمیل تله‌کابین را می‌دادند، این سانحه رخ نمی داد.

به گزارش ایسنا، محمد علی کرونی با بیان اینکه حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد، تکان دهنده بود. گفت: مرگ جانگداز هشت نفر و مجروح شدن حدود ۳۰ نفر ، موجب داغدار شدن خانواده های این عزیزان و جامعه بزرگ دانشگاهی کشور شد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲، طرح جایگزینی سیستم جابجایی دانشجویان وکارمندان واحد علوم وتحقیقات از اتوبوس به حمل ونقل کابلی توسط محسن هاشمی  معاون عمرانی وقت دانشگاه آزاد مطرح شد، گفت: بر اساس این طرح ، مسافت حدود هفت کیلومتری کوهستانی و خطرناک واحد علوم وتحقیقات با احداث یک سامانه حمل ونقل کابلی به کمتر از یک چهارم مسیر ، یعنی ۱۸۰۰ متر و چهار ایستگاه در مکان‌های دانشجویی، کاهش پیدا می‌کرد و یک سیستم حمل ونقل سریع، ایمن، سازگار با محیط زیست و مدرن برجابجایی دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد ایجاد می شد.

کرونی با بیان اینکه در این طرح با محاسبه هزینه جابجایی دانشجویان با اتوبوس، اتلاف وقت، سوخت و درآمد زایی تله‌کابین در روزهای تعطیل برای کوهنوردی وگردشگری شهروندان تهرانی، بازگشت سرمایه این سیستم برای دانشگاه آزاد با احداث تله کابین در کمتر از سه سال پیش بینی شده بود، ادامه داد: با تصویب این طرح در دانشگاه آزاد، مناقصه‌ای بین المللی در سال ۱۳۹۳ برگزار شد و مشارکت “دوپل مایر” معتبرترین سازنده تله‌کابین در جهان و شرکت تام‌ ایران‌خودرو به عنوان تامین کننده تجهیزات این سامانه انتخاب  و عملیات اجرایی تله‌کابین در سال ۱۳۹۴ آغاز شد تا تله کابینی با ظرفیت ۷۲ کابین هشت نفره مدرن که امکان جابجایی چهار هزار نفر را در هرساعت به صورت رفت وبرگشت ظرف ۱۰ دقیقه فراهم می آورد.

وی افزود: در تابستان سال ۱۳۹۵ در حالیکه کلیه تجهیزات سامانه حمل ونقل کابلی واحد علوم وتحقیقات وارد کشور شده و از نظر تجهیزاتی تکمیل شده ومورد تست قرار گرفت، وپیشرفت پروژه به حدود ۸۰ درصد رسیده بود و می توانست ظرف سه ماه راه اندازی شود و با تغییر مدیریتی دانشگاه آزاد این پروژه متوقف شد و همچنان پس از گذشت ۳۰ ماه متوقف است و تجهیزات مدرن آن، در انبار واحد علوم وتحقیقات رها شده است اما اگر سامانه حمل ونقل کابلی واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با پیگیری مدیران آن مورد بهره برداری قرار گیرد، تفاوتی در سرنوشت تلخ دهها قربانی سانحه امروز رخ نمی دهد، اما دیگر خطر تصادف هایی این چنین جان ۴۰ هزار دانشجو و هزاران کارمند ومراجعه کننده به این دانشگاه را تهدید نمی کند امیدواریم این پروژه بزودی مورد بهره برداری قرار گیرد تا سیستم جابجایی دانشجویان با اتوبوس‌های فرسوده از علوم وتحقیقات جمع آوری شود.

شمار قربانیان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد به ۹ تن رسید

رئیس اورژانس تهران از افزایش تعداد کشته شدگان حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات به ۹ نفر خبر داد.

دکتر صابریان در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: یکی دیگر از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران که در بیمارستان رسول اکرم بستری بود جان خود را از دست داد.
وی نام این فرد را سارا رادمنش اعلام کرد.

ورود مجلس به حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات

رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات بیان کرد: اکنون ما به اتفاق جمعی از اعضای کمیسیون آموزش در حال بررسی وضعیت و جویا شدن و عیادت مصدومین حادثه هستیم.

حبیب الله دهمرده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص جزئیات بازدید کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از محل حادثه اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات و مصدومین این حادثه گفت: اکنون ما به اتفاق جمعی از اعضای کمیسون آموزش در حال بررسی وضعیت و جویا شدن و عیادت مصدومین حادثه هستیم.

وی افزود: ما در حال پرس و جو از نزدیکان، همکلاسی‌ها و  همراهان این عزیزان در خصوص جزئیات حادثه هستیم. همچنین مسئولان دانشگاه گزارشاتی را به ما ارائه کرده‌اند، ما در این بازدید صرفا قصد عیادت نداریم؛ بلکه هدف ما بررسی و کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص است، همچنین بازدید از محل حادثه را در دستور کار داریم. اطلاعات دقیق‌تر را در خصوص تعداد کشته شدگان و جزئیات دیگر اعلام خواهیم کرد.

واحد علوم و تحقیقات چهارشنبه و پنجشنبه هم تعطیل شد

در پی حادثه تلخ واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات، این واحد دانشگاهی چهارشنبه و پنج شنبه تعطیل اعلام شد.

به گزارش ایسنا، در پی حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات، این واحد دانشگاهی چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل اعلام شد.

در اطلاعیه وب سایت اطلاع رسانی واحد علوم و تحقیقات آمده است:

«متأسفانه به دلیل واژگونی یک دستگاه اتوبوس دانشجویی در سایت واحد علوم و تحقیقات، تعدادی از دانشجویان این دانشگاه کشته و مصدوم شدند.

ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه، به اطلاع می‌رساند واحد علوم و تحقیقات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ ۵ و ۶ دی ماه ۱۳۹۷ به دلیل اعلام عزای عمومی تعطیل می‌باشد.»

عیادت مقامات دانشگاه آزاد از مصدومان حادثه واحد علوم و تحقیقات

رئیس هیأت موسس و هیأت امنا به همراه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان واحد علوم و تحقیقات عیادت کردند.

به گزارش ایسنا، به دنبال حادثه تلخ واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در بیمارستان های حضرت رسول اکرم (ص)، عرفان و امام خمینی(ره) از مصدومان این حادثه عیادت و برای آنان آرزوی سلامت و شفای عاجل کردند.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن اعلام این خبر اعلام کرد با تمام توان پیگیر درمان کامل دانشجویان مصدوم این حادثه تلخ خواهد بود.

پیام تسلیت وزارت علوم در خصوص حادثه دلخراش دانشگاه آزاد

در پی وقوع حادثه واژگونی اتوبوس در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات که در پی آن تاکنون ۸ نفر کشته و تعداد ۲۷ نفر نیز مجروح شده‌اند، پس از اظهار نظر بسیاری از دستگاه‌ها و نهادها، وزارت علوم نیز دقایقی پیش بیانیه‌ای صادرکرد.

به گزارش ایسنا، منصورغلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی، درگذشت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سانحه تصادف اتوبوس را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت دکتر غلامی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر تأسف بار و اندوهناک از دست دادن تعدادی از جوانان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سانحه تصادف اتوبوس، موجب تأسف شدید و تالم اینجانب گردید.

بر خود وظیفه می‌دانم این مصیبت را به خانواده‌های داغدار این عزیزان و جامعه دانشگاهی کشورتسلیت عرض نموده و برای مجروحان این حادثه دلخراش طلب شفای عاجل نمایم.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود…

درباره نویسنده

15353مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو