سرنوشت ۳۱ مورد استیضاح در دو سال و نیم فعالیت مجلس دهم به روایت یوسف‌نژاد 
چاپ 

سرنوشت ۳۱ مورد استیضاح در دو سال و نیم فعالیت مجلس دهم به روایت یوسف‌نژاد

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره‌ی سرنوشت ۳۱ مورد استیضاح در دو سال و نیم فعالیت مجلس دهم توضیحاتی را ارائه کرد.

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای دوره دهم تاکنون کلا ۳۱ مورد استیضاح در مجلس تقدیم هیات رئیسه شده است که از این میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور هر کدام با ۵ استیضاح و وزارت‌خانه‌های علوم و تعاون هر کدام با ۴ استیضاح بیشترین موارد استیضاح را داشته‌اند.

وی اضافه کرد: وزارت‌خانه‌های راه و نیرو ۳ مورد استیضاح، وزارت خانه‌های اقتصاد و کشاورزی هر کدام ۲ مورد استیضاح و وزارت‌خانه‌های نفت و صنعت و ورزش و امور خارجه هر کدام یک مورد استیضاح داشته‌اند.

یوسف‌نژاد با بیان این که تاکنون ۱۲ وزارت‌خانه از طریق استیضاح مورد سوال قرار گرفتند خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۶ مورد انصراف و دو مورد عدم اعتماد ( کرباسیان و ربیعی) و ۴ مورد رای اعتماد مجدد ( آخوندی دو مرتبه، ربیعی و حجتی ) و ۲ مورد استعفا آخوندی و شریعتمداری داشته‌ایم.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان این که وزارت خانه‌های کشور و آموزش و پرورش بیشترین تعداد استیضاح را داشته‌اند اضافه کرد: البته هیچ یک از موارد استیضاح وزارت کشور به صحن مجلس نیامده است. در مورد وزارت‌خانه‌های آقایان ربیعی و فرهادی سه بار انصراف از استیضاح وجود داشته است. همچنین مابقی استیضاح‌ها یا اعلام وصول شده و به عدد نرسیده و یا در صحن مجلس رای گیری شده است.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو