سفیر ایران در سازمان ملل: ایران خواهان توسعه چرخه کامل سوخت هسته‌ای ملی برای اهداف صلح‌آمیز است 
چاپ 

سفیر ایران در سازمان ملل: ایران خواهان توسعه چرخه کامل سوخت هسته‌ای ملی برای اهداف صلح‌آمیز است

اسحاق آل حبیب گفت که ایران خواهان احترام به حق ذاتی دولت‌ها در بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای و غنی‌سازی برای اهداف صلح‌آمیز است.

به گزارش یمین نیوز به نقل از ایسنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر حق ذاتی دولت ها در بهره برداری از انرژی هسته ای، تعهد بین‌المللی دولت های توسعه یافته جهت همکاری حداکثری با کشورهای در حال توسعه برای بهره مندی همگانی از انرژی هسته ای و دسترسی به تجهیزات، فناوری و اقلام هسته ای برای اهداف صلح آمیز را یادآوری کرد.

اسحاق آل حبیب در سخنرانی خود تاکید کرد که «ایران مصمم به اعمال حق ذاتی خود در انرژی هسته ای و توسعه یک چرخه کامل سوخت هسته ای ملی برای اهداف صلح آمیز است.»

آل حبیب با بیان این که اتهامات در مورد برنامه هسته ای ایران از ابتدا بی اساس و یک بحران ساختگی بود، مشارکت فعالانه ایران در مذاکرات منتهی به برجام و گزارش های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای را بهترین سند برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران دانست.

وی با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا در نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و برجام افزود که «سیاست آمریکا در قبال برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ به طور واضح نشان می‌دهد که حتی در گذشته، آنها در واقع هیچ نگرانی نسبت به برنامه هسته ای ایران نداشتند. آنها آشکارا در مورد نگرانی شان نسبت به این برنامه دروغ گفتند فقط به این منظور که خصومت شان نسبت به ایران را ادامه دهند.»

سفیر ایران تصریح کرد: حفظ تمامیت نظام عدم اشاعه هسته‌ای و تداوم اجرای برجام نیازمند هوشیاری بیشتر جامعه بین المللی در قبال اتهامات ساختگی آمریکا در قبال ایران است. نباید اجازه داد اقدامات فریب کارانه آمریکا بار دیگر باعث یک بحران بین‌المللی شود.

سفیر ایران با یادآوری حق ایران بر اساس برجام جهت اتخاذ واکنش های متناسب و مقتضی در قبال تحریم های جدید آمریکا، از همه اعضای برجام خواست که تعهدات شان را به صورت کامل ایفا و آمریکا را به خاطر نقض فاحش برجام و اقدامات غیرقانونی بی پروایش پاسخگو کنند.

وی ادامه داد که “در راستای اصول مندرج در منشور ملل متحد و در حمایت از چندجانبه‌گرایی، جامعه بین المللی مسئولیت دارد جهت حفظ برجام اقدام نماید و اقدامات غیر قانونی یکجانبه آمریکا را رد کند.”

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو