وزیر امور خارجه مطرح کرد: استقبال ایران از پیشنهاد نخست وزیر پاکستان برای حل بحران یمن 
چاپ 

وزیر امور خارجه مطرح کرد: استقبال ایران از پیشنهاد نخست وزیر پاکستان برای حل بحران یمن

وزیر خارجه کشورمان که برای پیگیری وضعیت مرزبانان ربوده شده ایران در منطقه میرجاوه به پاکستان سفر کرده بود با اشاره به رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایش با وزیر امور خارجه، فرمانده ارتش و نخست وزیر این کشور گفت: آنها وعده‌های جدی برای پیگیری این موضوع دادند.

به گزارش  یمین نیوز به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران در مورد اهداف سفر خود به پاکستان گفت: هدف از این سفر پیگیری وضعیت مرزبانان ایرانی بود که توسط گروه‌های تروریستی به گروگان گرفته شده‌اند. در این سفر با وزیر خارجه، فرمانده ارتش و نخست وزیر پاکستان در این زمینه گفت‌وگو کردیم. آنها وعده‌های جدی برای پیگیری این موضوع و رساندن آن به یک راه حل و انجام اقدامات مشترک برای جلوگیری از تکرار اینگونه فجایع مطرح کردند.

وی با بیان اینکه در دولت پاکستان تمایل و اجماع سیاسی برای حل این مشکل و جلوگیری از بروز مجدد چنین مسائلی در مرز دو کشور از سوی مخالفان روابط دو کشور و مردم دو کشور انجام می‌شود وجود دارد،‌ گفت: وعده‌هایی که آنها در این زمینه داده‌اند قابل امیدواری است.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان همچنین با بیان اینکه در این دیدارها در ارتباط با اهمیت گسترش همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای دو کشور نیز بحث و گفت‌وگو شد گفت: نخست وزیر پاکستان پیشنهاد بسیار خوبی را برای پایان دادن جنگ در یمن مطرح کرده‌اند. در این زمینه با وزیر خارجه، فرمانده ارتش و آقای نخست وزیر صحبت کردیم و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به پایان یافتن آلام مردم و تجاوز به این کشور را مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در صحنه بین‌الملل اجماعی برای پایان یافتن جنگ در یمن در حال ایجاد است، گفت: یکی دیگر از مواردی که در جریان این سفر با مقامات پاکستان در مورد آن رایزنی و گفت‌وگو کردیم موضوع افغانستان و ضرورت رسیدن به یک راه حل صلح آمیز در این کشور و انجام گفت‌وگوهای ملی در آن بود.

وی با بیان اینکه با مقامات پاکستانی در مورد همکاری‌های تهران و اسلام آباد با دولت کابل در این زمینه گفت‌وگو و رایزنی کردیم به نحوی که همه در افغانستان در پای میز مذاکره حضور پیدا کنند در پاسخ به این سوال که در رسانه‌ها خبر از تماس‌های سری وزیر خارجه عربستان با مقامات ایران منتشر شده است گفت: تا آنجا که اطلاع دارم چنین تماس‌هایی صورت نگرفته است. دولت عربستان چنین ارتباطی را برقرار نکرده است.

ظریف همچنین با اشاره به نگاه جمهوری اسلامی ایران به سیاست‌های منطقه‌ای عربستان گفت: عربستان نیاز دارد که در سیاست‌های منطقه خود بازنگری کند، ما علاقمند هستیم. ما علاقمند هستیم که با کشورهای همسایه‌مان رابطه خوبی داشته باشیم و فکر می‌کنیم که همسایگان ما از ایجاد تنش با ایران تاکنون منفعتی نبرده‌اند و امیدواریم آنها هر چه زودتر در سیاست‌های خود در این زمینه تجدیدنظر کنند.

درباره نویسنده

15419مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو